30 år

30-års dagen

Så har man fyllt The Big 30. Många har frågat mig om jag har någon 30-års kris. Har verkligen inte känt någon kris alls. Snarare känns det som att jag borde fyllt 30 redan för några år sedan. Att jag inte fått någon kris tror jag beror på att jag uppnått det de flesta drömmer om att hinna med innan de fyllt 30. Jag har mitt drömjobb, en fru jag älskar, två underbara barn, hus, kombi och visserligen ingen hund men en katt. Allt detta uppnått innan jag fyllt 30.

Förra helgen hade vi kombinerat dop och 30-årskalas för släkten. Många besökare, många skratt och många fina presenter till både mig och Kajsa.

Idag har jag blivit firad av min underbara familj. God trerätters middag, mys i soffan och en fin present.


Mina nya skateskidor jag köpte för födelsedagspresentpengarna.

Min nya rakapparat jag fick av min underbara familj.



Agnes

Det börjar märkas att Agnes kommit in i treårs trotsen. Hon kan få ruggiga hysteriutbrott. Senast härom kvällen när hon vägrade skölja håret efter att hon badat och schamponerat håret. Det slutade med att jag fick skölja håret trots att Agnes inte ville. Sedan lyfta ur henne ur badet skrikande och torka henne när hon låg och sparkade och skrek på golvet.

Det som ändå känns skönt att när det arga går över blir hon ledsen för att hon varit så arg på mamma och pappa.

I övrigt mår Agnes bara bra. Hon går på dagis, vilket hon älskar. Hon pratar mer och mer för varje dag. Hon har även börjat sjunga mycket. Hon kan flera sånger utantill även om vissa ord inte riktigt uttalas rätt.

Agnes fick ett par skidor av farfar i julklapp. Hon är en lika stor talang som pappa var när jag var liten. Agnes tyckte verkligen det var roligt att åka även om hon inte vill åka så länge varje gång. Det mest häftiga är att hon åker skidor. Hon styr verkligen skidorna framåt, hon försöker inte lyfta på dom och gå med skidorna.

Kajsa

Kajsa mår också hur bra som helst. Man märker tydligt att hon utvecklas hela tiden. Nu har hon börjat jollra tydligt och man ser även att hon ler med ögonen när man pratar med henne.

Som sagt, förra helgen döptes Kajsa Margareta i Alnö Kyrka. Mycket lyckat då hon sov fram tills det var dax för prästen att hälla vatten på henne. Då vaknade hon till en stund och var nyfiket med. När hon sedan fick komma till pappa så somnade hon om och sov resten av cermonin.


Stolt pappa med en nydöpt Kajsa.


Kajsa, tjejen med de stora ögonen.

Tills nästa gång hoppas jag ni njuter av vintern. Jag hoppas att det inte dröjer så länge tills jag skriver här igen. Ska försöka uppdatera er på Kajsas framsteg och vad Agnes pysslar med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0