Sommaren på gång

Vårvärme

Så har värmen äntligen kommit. I helgen hade vi över 20 grader varmt. Så nu börjar gräsmatta vi sådde förra året verkligen komma igång. Värmen gör att det är riktigt trevligt att vara ute även om det är mycket arbete ute på tomten.

Tomten

Vi har sått gräs i slänten vid garaget, kapat hela häcken på framsidan, planterat Maries nya plommonträd och beställt asfaltering av uppfarten.

Björklöven

Läste att Björklöven idag överklagade konkursansökan. Förhoppningsvis kommer "Löven" spela i Allsvenskan nästa säsong. Tråkigt för Sundsvallshockeyn men som gamal Umeåbo och gamal Björklövenspelare vill jag att Björklöven ska finnas kvar.

Hockey-VM 

Så blev ishockey-VM intressant igen. Sverige slog ett blekt Kanada och ser ut att vinna sin slutspelsgrupp. Extra roligt eftersom det är ett gäng una, nya spelare som klivit fram. Pääjärvi Svensson, Ekman Larsson med flera. Roligt att det kommer nya unga spelare. Synd att NHL-provsen inte är lika intresserade av landslaget som de ryska är. Alla stärnorna vallfärdar för att spela i det ryska landslaget. Kul att se. Sedan bara att se om det leder till ett tredje rakt VM-guld.

 Ny tatuering

Har funderat på en ny tatuering. Försökte lägga upp en bild men det gick inte. Motivet jag tänkt mig är "Tre kronor". Skulle i så fall sitta på höger axels utsida. En del skulle säkert se den som rasistisk men jag är så trött på att man inte får visa att man är stolt över sitt land utan att anklagas för att vara rasist. Men jag måste fundera ett tag till innan jag gör slag i saken. Blir inte i sommar i alla fall.

Göteborgsvarvet

På lördag är det så dax för Göteborgsvarvet. Vi åker till Göteborg på fredag och hem igen på söndag. Ska bli roligt även om det är grymt jobbigt att springa 2,1 mil. Har varit förkyld till och från hela detta året så förberedelserna har inte varit vad jag har velat. Jag fick i alla fall en 1,8 mils runda förra veckan och det kändes helt okej. Ska se om jag ska springa 1 mil ikväll eller i morgon. Beror på hur kroppen känns. Sedan tänkte jag jogga lätt på torsdag. Mycket pasta och proteiner inför loppet så ska det nog gå bra.

Nä, nu är det dax att laga mat innan min kära hustru kommer hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0