Göteborgsvarvet

Varmt varv

I lördags var det då dags att springa Göteborgsvarvet igen. Trots utlovat svalt och molningt väder så blev det kanonväder, 26 grader i skuggan och strålande solsken. Trevligt för publiken men för oss löpare var det lite för varmt när man skulle springa 2,1 mil. Det tog på krafterna att springa i den värmen så tiden blev inte vad jag hade hoppats på men jag är ganska nöjd ändå. Sprang in på 1.49.41 vilket är två och en halv minut sämre än förra året. Det är jag nöjd med eftersom jag tränat mindre inför årets lopp p.g.a. sjukdom.

Jag har dock med mig en positiv sak från loppet. Jag har mer i kroppen. Med rätt träning och bättre förberedelser inför nästa år ska jag springa under 1,45. Kanske till och med ner mot 1,40.

Nu börjar fartträningen. Om fyra veckor ska jag vara med och springa Indalsledenloppet. Preleminärt ska jag springa en 6 km sträcka. Så nu är det bara att behålla konditionen och få upp farten i benen. Blir mycket intervallträning, jobbigt men nödvändigt.

I slutet av augusti är det sedan dags för årets domarkurs och då är målet att klara coopertestet (3 km) på 11.30. Blir mycket träning i somamr men det ska gå. Det kräver tuffa intervallpass men finns viljan har jag det i kroppen.

Agnes

Agnes fick ett fult skavsår på ena hälen i fredags. Förskolan hade det dåliga omdömet att låta Agnes springa runt i sina skor utan sockar i skorna.

Annars är det bara bra. Hon börjar sova bättre i sin nya säng. Igår gick läggningen hur bra som helst, ta i trä. Läste en saga, släckte lampan och sedan somnade Agnes utan att någon av oss var inne i rummet.

2-års kalas

Till helgen är det 2-års kalas frö vår lilal tjej. Tänk vad tiden går fort. Det har redan gått två år.

Nä, nu är det dags att göra lite nytta här hemma. Tills nästa gång. Njut av våren och ta hand om varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0