Resedagbok

Mui Ne

 

Livet i Mui Ne rullar pa. igar var vi pa var forsta utflykt. Vi akte till Ta Cu-berget. Dar finns en gigantisk staty av Budda. Det ar en liggande Budda som ar 49 meter lang och 11 meter hog. Vi besokte aven en dragfruktsodling, ett gamalt tempel och marknaden i Phan Tiet. En mycket trevlig halvdagsutflykt. Manga fina bilder och nagra fynd pa marknaden. Agnes fick ett linne med matchande shorts samt ett par skor. Skorta piper i halen nar man gar med dom. Marie fick en klanning och jag fick ett par Oakley-solglasogan. Ser akta ut och i bra kvalitet i en riktig affar, inte i ett marknadsstand och jag betalade ca 160 kr. Blir fler solbrillor i Saigon, det ar ett som ar sakert.

Annars ligger vi mest pa stranden eller vid poolen och njuter.

Bilder

Har hade jag tankt lagga upp bilder men det gick inte. Det far bli efter vi kommit hem.

 


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Nog blir man avundsjuk på er som verkar ha det så bra, här blåser och snöar det, bara -4 men med vindavkylning är det -11. Men det är ljust på morgonen när jag åker till jobbet.

Din fråga till mig igår - ett par nya solglasögon vore väl inte helt fel.

2010-03-03 @ 16:32:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0