Agnes 2 år

Födelsedagsfest

I söndags fyllde Agnes två år. Blev inget större kalas då sjukdom och andra planer gjorde att inte så många kunde komma. Farmor Elisabeth kom på lördagen och var kvar till söndagen. Sedan kom mormor Lisbeth på söndag eftermiddag.

Agnes fick e ndel presenter både av de som kom och av andra som skickat presenter. Hon fick en sandlåda av mamma och pappa. Av farmor fick hon en docksäng, en tuff klänning och tofflor. Klänningen var köpt i Kroatien. Av mormor och morfar fick Agnes ett kök med kastruller och en pizza. Pizzan var jätteroligt då bitarna var ihopsatta med kardborre så Agnes måste använda en pizzaskärare för att dela på bitarna. Av farfar fick hon tidigare ett släp till sin Bobbycar. Av gammelfarmor Aina fick Agnes ett bord med inbyggd bänk. Hon har även fått en handduksponcho, arbetshandskar, hink och en del kläder.

Agnes har börjat sova lite bättre i sin stora säng. Men det går bara bra när jag lägger henne. Oftast, inte alltid, lyckas jag lägga henne på en kvart. För Marie tar det alltid minst 45 minuter. Agnes blir alltid skogstokig när Marie släcker lampan eller går ut ur rummet. På mig blir hon bara lite småsur och det lägger sig på några minuter.

Bilder

Jag har inte lagt över bilderna från helgen til ldatorn än men så fort jag gjort det ska jag lägga ut några här på bloggen.

Tills nästa gång. njut av somamrvädret. Snart är det häst och vinter igen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0