Mui Ne

Dynasty Beach Resort


Vart forsta hotell i Mui Ne blev en liten besvikelse. Hotellet ar kanon, det anda ar stranden. Eller avsaknaden av strand. Tyvarr ar det bara trappor ner i vattnet. Pa morgonen finns det en remsa pa ca tva meter med sand eftersom det ar lagvatten. Sedan lag hotellet inte sa bra till da det ar ett mycket begransat utbud av restauranger runt hotellet.


Darfor har vi beslutat oss for att byta hotell. I morgon lordag flyttar vi nagra kilometer till Sunny Beach Resort. De hade jattefint poolomrade och en jattefin strand. Det ligger dessutom nara en himla massa andra resorts och hotell sa det finns mycket restauranger och butiker att strosa i pa kvallarna.


Agnes

 

Agnes alskar verkligen att bada. Hon kan spendera timtals i poolen. Hon blir modigare och modigare for var dag. Nu simmar hon sjalv i stora bassangen (med armpuffar) och gar i barnpoolen dar hon bottnar.

Bygga sandslott ar ocksa uppskattat men det har varit svart har sa vi hoppas att det blir battre pa nya hotellet.

Vietnam istallet for Thailand


Jag har inte varit i Thiland men jag kan anda rekomendera alla att valja Vietnam istallet for Thiland. Inte sa mycket turister, otroligt vanligt folk och underbara strander. Billigt ar det ocksa. Trots att Mui Ne ar en turistort for vasterlanningar kan man hitta hotellrum for 7 dollar. Tittade pa en ganska fin bungalow med duchen bara ett drapperi fran toaletten for 50 dollar. Vi bor lyxigt for 65-85 dollar pa riktigt fina Resorts. En lunch ats for under 200'000 dong vilket motsvarar 80kr. En lyxig middag med nagon efterratt eller forratt under 300'000.

Klockan ar snart 21.30 har sa nu ska vi satta oss pa var veranda, titta pa havet och stjarnorna och njuta av lugnet. Agnes sover namligen =)


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej!

Kul att läsa om eran resa, jag kom över din blogg när jag sökte på saker om Vietnam, jag och min man reser till mui ne på tisdag den 2 mars. Vi har bokat i förväg och kommer att bo på just Sunny Beach Resort.

Har du några tipps om vad ni har hittat för kul i området så får du gärna maila mig!

Mvh Sara och Johnny

2010-02-26 @ 18:34:04
Postat av: Sara

Tack så mycke för ditt svar:)

Vi ska bara vara i mui ne, inte åka runt alls som det är planerat (bröllopsresa) Så vi har 14 dagar på oss och utforska omgivningarna.

Ska bli kul å höra vad ni tyckte om era utflykter, jag har läst en del på nätet om dessa ställena. Har ni ordnat med utflykterna lokalt eller genom resebyrå?

Har funderat på det med Nha Trang, man kan ju säkert åka upp dit för att ta en övernattning där!

Solstolar hehe ja det är väl alltid på det viset att man får slåss om dom, gäller att vara morgon pigg.

Hör jag inte av dig innan så ses vi kanske på Hotellet, är alltid trevligt å få höra lite av vad andra tycker.

Vi kommer fram på eftermidagen den 3 mars skulle jag tro, resan blir ju ganska lång!



Mvh Sara



Försökte svara dig på mail men fick det bara i retur!

2010-02-28 @ 16:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0