HOCKEYSORG

Björklöven i KK

Idag fattades det otroligt tragiska beslutet att begära IF Björklöven AB i konkurs. En av Sveriges mest anrika hockeyföreningar får börja om i div 2 eller div 3. Även om jag på sikt tro att det är bra för klubben att sanera ekonomin och få bort alla inköpta spelare så är det jättetråkigt att det måste gå så här långt. Hoppas att Umeås företagare ställer upp och hjälper laget tillbaka till hockeyns finrum. Sedan gäller det för den NYA styrelsen att se till att satsa på lokala spelare, hellre ta upp en lovande talang än köpa in en medioker utlänning, och hålla hårt i ekonomin. Sedan gäller det för publiken att ställa upp och fortsätta gå på Björklövens matcher.



Sundsvall till Allsvenskan

Björklövens konkurs innebär med största sannolikhet att Sundsvall Hockey får ta Björklövens plats i allsvenskan. Det är bra för min nya hemstad Sundsvall. Hoppas att Sundsvall gör som Björklöven borde gjort för länge sedan och satasar på egna produkter och unga talanger.

Kan Sundsvalls fortsättning i Allsvenskan och ihopslagningen av KB65 och ÖSK innebära att Njurunda erbjuds en plats i Div.1 nästa säsong? Hoppas det.

Nä, nu ska jag fortsätat se på SM-final 4 i ishockey. Hoppas Djurgården vinner, behövs att ett nytt lag tar SM-guld.

PS: Jag och Egon tapetserade hela gillestugan i dag. I morgon skall den sista finsputsningen till. Bilder kommer när allt är klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0