VAB

Första VAB dagarna

Så har vi fått ta ut våra första VAB dagar. Igår ringde de från dagis för Agnes hade feber. Eftersom jag låg och sov efter ett nattpass fick Marie åka och hämta Agnes och ta ut en halv dag VAB. Jag sklle göra en natt till och fick ta vabba så Marie kunde jobba idag. Hon slutar redan kl 13 så jag hinner göra ett eftermiddagspass.

Agnes hade lite feber igår och är fökyld. Hon har sovit oroligt inatt. Hon var riktigt trött igår så hon somnade rätt tidigt. Då vaknade hon tidigt i morse i stället. Hon vaknade vid halv fem. Vi gjorde älling och trodde hon skulle somna om men icket. Utan hon har varit vaken sedan dess och nu är klockan halv åtta. Skulle tro att det blir en tidig tupplur idag.

Vinterdäck

Så är hösten verkligen här. Jag satte på vinterdäcken på bil igår. Vi har dubbfria vinterdäck så eftersom det är under fem grader ofta nu så tyckte vi det var dax. Har varit gränsfall till halka på mornar och sena kvällar.

Tippen

Nu har vi äntligen varit med allt skräp från dräneringen tilltippen. Det blev en massa sten och en hel del trä. Det var både gamla uteplatsen och avsågade grenar rån äppelträden. Vi gallrade äppelträden rätt hårt. Det var verkligen på tiden.

Nu ska jag och Agnes försöka få tiden att gå med lekar inne på hennes rum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0