Vallgrav runt huset

Fullt upp

Det blir inte mycket skrivet på bloggen just nu eftersom jag har fullt upp här hemma. Inte bara Agnes som ska underhållas utan i veckan var grävaren här och grävde upp runt huset. Så nu har jag en drygt två meter djup vallgrav runt framsidan av huset. Så nu är förberedelserna för dräneringen och isoleringen i full gång. Jag sopade rn väggen idag och ska snart ut och fortsätta rengöra väggen. På onsdag kväll ska jag måla tätskikt på den utstickande sulan. Jag ska försöka hinna gräva ur och förbereda för dräneringsrören. Ska ju luta 5 mm/meter. Vill ha så mycket som möjligt klart av det innan jag åker till Göteborg. Nästa helg är det ju Göteborgsvarvet. Känns okej. Siktar på en tid kring 1.50-1.55. Beror på dagsform självklart. Jag klarar att hålla 5½ minut/km när jag springer långrundor här hemma och då har jag en jäkligt backig slinga. Gbgvarvet är lite plattare så förhoppnigsvis kan jag hålla lite bättre tempo där.

Agnes

Utvecklas och mår bra. Hon har lärt sig ställa sig upp själv nu. Hon springer runt här hemma och har lärt sig gå bra ute på gräsmattan också.

Snart fyller vår lilal fröken ett år. Shit vad tiden går fort. Ni är varmt välkommna att uppvakta henne på födelsedagen. Vill ni ge en födelsedagspresent går det förstås bra. Leksaker har hon ganska gott om och samma sak med smycken. Är ni osäkra på vad ni ska ge kontakta gärna oss, mormor Lisbeth eller farmor Elisabeth. De har koll på vad andra ska ge och vad Agnes vill ha.

Tre Kronor

Kul att Tre Kronor lyckades vinna brons i ishockey-vm. Laget blev bättre och bättre ju längre turneringen gick. Som vanligt kanske för svenska hockeylandslaget. Tyvärr orkade de inte stå upp mot Kanada. Svenskar är lite för klena och för dåliga på att gå rakt mot mål. Där ser man skillnad på transantlantisk hockey.

Nu ska jag ut och arbeta lite mer med källarväggen. Tills nästa gång, njut av det vackra vårvädret. Man vet aldrig när det blir bra väder igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0