Göteborgsvarvet

Nu är det gjort

I lördags var det så dax, Göteborgsvarvet. Vi åkte nio stycken plus två studerande från Sundsvall samt att en tjej åkt i förväg till Göteborg. Jag bodde hos Peter, bästa polaren som bor i Göteborg. Resten bodde på ett vandrarhem.

Starten gick 14.13 för de flesta av oss. Vi hade tur och fick starta tidigt eftersom vi deltog i Polis-SM. Vi hade, tillsammans med Brand-SM, en egen startgrupp. Vi startade som femte startgrupp och hade bara kvalificerade löpare i de olika elitgrupperna framför oss. Det var skönt för då slapp man trängas allt för mycket, det var trångt nog ändå, och de flesta som var före en hade ganska bra tempo.

Det gick helt okej för mig med tanke på att det var första gången jag sprang och att jag bara tränat i runt tre månader. Jag fick tiden 1.47.06. Jag höll bra fart i drygt 13 km, sedan bli det lite sämre och sist tre gick det riktigt segt. Från 20 km och in i mål (21 097,5 m), dvs sista kilometern hade jag en tid på 5,42. Jag hade ett litet mål att klara 1.45 men var nöjd om jag sprang under 1.50. Nu är det bara att börja ladda till nästa år! För det var fruktansvärt roligt att springa Göteborgsvarvet. Vilken folkfest. Att springa upp för avenyn var en härlig känsla även om man var helt slut i kroppen. Målet för nästa år är dels att slå chefen, han slog mig med 56 sekunder, och dels att springa närmare 1.40. Det kommer krävas en hel del träning för att klara springa en halvmarathon på 1.40 men jag vet att jag har det i mig med rätt träning. Jag har klarat milen på 37 minuter i unga dar och för att nå 1.40 på Göteborgsvarvet krävs att jag kan springa milen ner mot 40-42 minuter. Det ska inte vara någon omöjlighet. För att klara 1.40 behöver jag springa på runt 49 minuter/ mil under loppet. Känns rimligt med mer träning.

Efter genomfört lopp i lördags var det bankett. Vi hade även banketten tillsammans med Brand-SM. Tyvärr var uppslutningen lite dålig. Av totalt nästan 1000 startande i våra två grupper kom bara 140 stycken på banketten. Men vi som var där hade trevligt. Sedan gick vi vidare på nattklubb. Det blev Park Lane på Avenyn. Vi hade riktigt trevligt även om vi var lite trötta i kroppen.


Jag och Emma på Park Lane.


Delar av gänget som var med ut.

Förbundskurs

Jag fick idag ett mycket trevligt telefonsamtal. Det var vår DK-ordförande som ringde och berättade att jag var uttagen som coming-man i Div.1 och att jag dessutom ska få åka till Norrköping och döma TV-pucken. Känns hur roligt som helst. Jag var inställd på att göra en säsong till på distriktet innan jag skulle få chansen. Nu gäller det bara att ta vara på chansen och visa att jag ska döma div.1.

Agnes

Agnes fortsätter att utvecklas. Hor går runt för fullt och nu har hon börjat forma vad som liknar ord. Bland annat pekar hon och säger, i alla fall liknar det, titta. Jag hade ju hoppats på att det var pappa som skulle bli första ordet men det verkar bli titta. Det kääns lite tråkigt att tiden hemma med Agnes snart är slut men samtidigt tror jag hon kommer må bra av att få vara på dagis. Det märks när vi är på babysång och öppna förskolan och hon har ut mycket av att var runt andra barn.

Även om Agnes är helt omedveten om det börjar ju hennes 1-års dag närma sig med stormsteg. Ska bli kul med alla besök även om det kommer bli mycket på lördagen. Vi har inte bestämt någon tid än men Agnes brukar ju sova strax efter lunch och fram till mellan 13 och 14 så får nog bli efter det. Men det får nog hustrun vara med och bestämma.

Tatuering

För någon vecka sedan la jag ut en bild på min nya tatuering. Vad jag inte skrev om då var att jag gjorde ytterliggare en tatuering då. Nu har även Marie gjort sin så nu visar vi upp dem.


Maries och min tatuering. Tyvärr är kvaliten inte så bra men ni ser säkert ändå.

Nu är det dax att sova och ladda inför veckans stora arbete med dräneringen. I morgon eftermiddag kommer en lastbil med 15 ton singel som så småningom skall handskottas ut runt dräneringsrören.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0