Förkyld

Agnes har blivit förkyld

Hon har fått rinnsnuva och hostar. Måste gå till Apoteket i morgon och se om vi kan få någon form av hostmedicin. Även jag har åkt på en liten förkylning men jag är "bara" lite snorig. Tror det är en reaktion efter Göteborgsvarvet.

Farfar

Under helgen har farfar Bjarne varit här. Han har hjälpt till med dräneringsarbetet. Han kom i onsdagskväll och åkte i dag, söndag, på eftermiddagen. Vi har ägnat nästan hela dagarna åt att arbeta med dräneringen. Lite tid mad Agnes har han så klart haft. Det har varit en slitsam helg men jag är väldigt glad att han kom och hjälpte till. Farfar Bjarne är rätt händig och som hus- och sommarstugeägare har han rätt bra koll på vad som funkar och inte.


Jag och min käre far sågar till en Isodränplatta.


Husväggen äckt med Isodränplattor.



Nu är även markduken och täcklisterna på plats.



Marie stod för markservicen under helgen med mat, fika och tog hand om Agnes.

Klart för igengrävning Nu är allt klart för att grävaren ska kunna kommma och fylla igen hålet igen. Så till alla som ska komma på födelsedagskalas nästa helg så kommer vallgraven vara igenfylld och förhoppningsvis en bro byggd på framsidan.

Nu ska jag slö i soffan efter en arbetsam helg. Tack än en gång pappa för ovärdelig hjälp, och tack svärfar för all hjälp med Agnes i samband med dräneringsarbetet. Utan er hjälp hade det här blivit ett mycket jobbigare projekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0