Syskonbesök

Besök

Söndag kväll till onsdag morgon var faster Gabriella och farbror Alexander här och hälsade på. Farfar Bjarne var här någon timme på söndagkvällen men åkte tåg till Sthlm för att jobba så han hann inte träffa Agnes eftersom hon sov.

Vi har mest tagit det lugnt. I måndags var vi på Birsta och shoppade. En tur på klädaffärerna på Birsta City och självklart IKEA. På kvällen spelade vi spel. Spelade Buzz, där jag vann, och poker. Pokern vann faktiskt Gabriella.

På tisdagen gick vi ut på promenad. Agnes fick åka sin nya pulka (tack farmor). Det var ganska kul men hon var lite för trött. Sedan gick vi til lCity Gross och hyrde film ochköpte lite chips och godis.





Faster Gabriella drar pulkan.



På väg hem från City Gross.

På tisdagskvällen var det dax för Agnes att bada. Det ycker hon är jätteroligt och skönt. Fram för allt att plaska och att leka med badleksakerna.



Så kul tycker Agnes det är att bada.

Jobbade helg

Helgen gick åt till att jobba och döma en hockeymatch. Jobbade natt fredag och lördag och söndagseftermiddagen. Roligt att jobba och i helgen var det löning så det var ganska mycket folk på stan. Fredagen var rätt intensiv för då var det många 18-åringar ute och många har inte förstått hur man ska bete sig när man har druckit alkohol. Lördagen var lugnare. på söndagen var det min tur att sitta i arresten. Mer att göra än jag trodde man kanske inte så kul.

Hockey

Fick veta idag att jag är uttagen som en av två huvuddomare som ska döma en distriktslagsturnering för U16. De två teamen är uttagna av domare som dömde U16 SM-poolspelet härom veckan. Så det bekräftade min känsla att det gick riktigt bra där. För vi två huvuddomare är de två som flera linjemän sa var de två som gått bäst.

Babysång

Idag skulle jag och Agnes äntligen gå på babysång efter att ha missat två veckor. Kommer till lokalen för att upptäcka att det inte är någon där. Den var inställd och det är troligen för att det är sportlov. De sa det säkert till de som var där förra veckan men eftersom de har namn, telefonnummer och mail till alla och tar närvaro kunde de ju faktiskt ha meddelat oss som inte var där förra veckan att det inte skulle vara något den här veckan.

Nu är det dax för Agnes och mig att äta lunch. Ska skriva mer snart om Agnes trotsperiod när det gäller sovandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0