Långt mellan inläggen

Fullt upp hemma

Innan jag gick på föräldraledigheten trodde jag att jag skulle ha tid och skriva på bloggen mer eller mindre varje dag. Tänk vad fel jag hade. Dagarna går väldigt fort och man har fullt upp. Agnes kräver en hel del, fast på ett positivt sätt. Det är inte många lugna stunder på en dag.

Sjuka

Igår blev jag och Agnes sjuka. Som tur var jag mer än Agnes. Agnes är snorig och blev lite dålig i magen under dagen men det gick snabbt över. Själv blev jag sämre i magen och det höll i sig hela eftermiddagen och kvällen. Kräktes en gång och sket vatten hela kvällen. Rädd att jag dragit på mig magsjuka av värre sorten stannade Marie hemma från Jobbet idag för att ta hand om Agnes. Som tur är verkar det ha varit något jag fått i mig för idag är jag mycket bättre. Så imorgon ska Marie få jobba.

Helgen

I helgen var Sara, Tomas och Astrid på besök från Stockholm. Jag jobbade tyvärr men hann umgås under lördagseftermiddagen och kvällen. Under dagen var det stor släktträff hos svärföräldrarna då massa släktingar kom och ville träffa lilla Astrid. Ja, Sara och Tomas också kanske men Astrid var nog viktigast.



Lekfarbrorn Tomas med Agnes och hennes tremänningar Viktor och Kristina.

Uppladdning inför helgen

Nu gäller det att börja återfylla kroppens energireserver inför hockeycupen jag ska döma i helgen. De fem nordligaste distriktslagen ska mötas i en turnering. Vi är två domarteam som ska döma så det blir totalt fem matcher var under helgen. Vi kommer att bli coachade varje match, dvs ha en som tittar på oss domare och hjälper oss bli bättre. Skulle det gå bra för mig den här helgen också ökar mina chanser att så småningom få ta steget upp och börja döma div 1.

Tills nästa gång, simma lugnt och njut av den analkande våren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0