Förkylda

Familjen förkyld

Så var det måndag igen och Marie är åter på jobbet. Både jag och Agnes är förkylda. Agnes har rinnsnuva medan jag har mer i bihålorna. Jag är inte så farligt förkyld och jag tror det går över på några dagar. Jag hoppas Agnes blir frisk snart. Det är så jobbigt att måsta torka henne under näsan stup i kvarten eftersom hon inte alls gillar det.

Morgonpigg

Vår unga fröken har fått för sig att vakna ännu tidigare på mornarna. Tre dagar i rad har hon vaknat 05.20. Är precis som hon ställt om klockan en vecka för tidigt. Vi jobbar nu stenhårt för att hitta sovrutiner för att hon ska sova lite längre på mornarna. Bara sova en gång mitt på dagen och så ska jag försöka hålla henne vaken lite längre ikväll får vi se i morgon bitti. Jag som hatar att kliva upp tidigt på mornarna gillar inte riktigt att hon vaknar ytterliggare en timme tidigare på morgonen. 05.20 är inte morgon. Det är fortfarande natt.

Norrlandsmästerskap

I helgen spelades Norrlandsmästerskap för U16. De fem nordligaste distrikten spelade en turnering eftersom den här kullen inte får spela TV-pucken. Jag och en till huvuddomare var uttagna att döma. Gick riktigt jäkla bra. Fick mycket beröm av både spelare, ledare och granskarna/coacherna. De tyckte jag utvecklat mitt kroppsspråk massor sedan U16 SM helgen för en månad sedan. Eftersom jag och inte den andra domaren från Medelpad som dömde U16 SM blev uttagen till den här helgen trodde jag att jag därmed var rankad högst av huvuddomarna i distriktet i Medelpad. Döm om min förvåning bär jag såg att han fått matcher i kvalet till div 1 och J20. Jag har knappt fått några matcher i tvåan. Tyvärr tyder det på at tdet är som ryktena här säger. Det är inte den bästa domaren som får chansen uppåt utan den som är mest kompis med tillsättaren. Hoppas verkligen jag har fel i den känslan och att de här två helgerna med granskare utifrån ger mig chansen i ettan nästa säsong. Om än bara som comming man. Just nu känns det som att jag aldrig kommer få chansen bara för att jag aldrig kan vara tyst. Jag säger vad jag tycker, inte till överdrift men många inom domarorganisationen verkar inte klara av att någon tycker annorlunda än de själva. Då blir man klassad som gnällspik och ratad. Känns förjävligt att aldrig få chansen för att man står för vad man tycker. Som sagt, hoppas verkligen jag har fel och att jag får chansen att visa att jag klarar av ettan, till och med kommer göra det jävligt bra. När jag dömde tvåan i Skåne var det flera lag som tyckte jag var en av de bästa domarna i serien men ändå blev jag petad. Det säger en del och jag tycker jag blivit ännu bättre nu med alla tips jag fått de här två helgerna.



Ännu en fasthållningsutvisning under Norrlandsmästerskapet.

Grattis bror

Lillebror är på väg att föra upp ännu ett innebandylag uppåt i seriesystemet. I helgen vann hans Skövde med 5-0 på bortaplan i den första av två matcher mot Frölunda om en plats i div 2 nästa säsong. Han satte själv spiken i kistan med 5-0 målet i slutet på matchen. Lycka till nästa helg och hoppas ni går upp.

Till nästa gång, ta vara på er och njut av det vackra vårvädret. Snart är snön borta så njut det sista medan den finns kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0