10-månadersdagen

Agnes 10 månader
Igår blev Agnes 10 månader. Vi var på öppen förskola. Agnes tycker verkligen det är jätteroligt att vara där och få leka med andra barn. Eller leka och leka, hon tittar mest på de andra barnen och föräldrarna. Hon tycker att det är jättekul och blir alltid lika glad när vi är där.

Besök

Till helgen får vi storfrämmande. Lillebror med fästmö och farmor Elisabeth kommer och hälsar på. Ska bli roligt. Jag har inte träffat lillebror sedan julhelgen.

Vår, eller?

Våren börjar smyga sig på här i Sundsvall. Idag är det strålande sol och några plusgrader, så snön smälter. Fast i helgen snöade det. Det var 7 grader varmt ute idag. Jag tog en löprunda. Var riktigt skönt fast jag är grymt otränad. Jag måste verkligen ta tag i löpningen om det ska gå att springa Göteborgsvarvet.

Snart går Agnes

Agnes är inte långt ifrån att börja gå. Hon går jättebra med lära gå-vagnen. Idag stod hon själv i några sekunder utan stöd. Fast kommer hon på att hon står utan stöd brukar hon sätta sig på rumpan. Precis som att hon inte riktigt vågar. Vi tränar i alla fall varje dag på att gå. Jag försöker je henne så lite stöd som möjligt för att hon ska hitta balansen.


Här är Agnes ute och går med sina lära gå skor hon fått av mormor och sin lära gå-vagn som farmor delvis sponsrat.

Tills nästa gång, njut av det vackra vädret. Man vet aldrig när det blir sämre igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0