1 års kalas

Agnes 1 år

I lördags fyllde ju Agnes ett år. Det är helt sjukt vad tiden går fort. Jag tycker det var nyss vi flyttade in i huset och var på BB och fick Agnes. Nu går hon omkring och har till och med börjat prata lite grann. Hon har börjat säga Titta och Där, eller rättare sagt Dä. Hon säger det ofta när hon pekar på någonting så det är tydligt att det är Där hon menar.

Någonting som också slog mig i dagarna var hur otroligt medveten hon är och hon förstår verkligen mycket man säger åt henne. Nu kan man be henne hämta saker eller ge saker till någon. Om man ger henne något och säger -Ge det till mamma. Då går hon till Marie med saken. Man kan även be henne hämta en bok eller en leksak och då går hon dit och hämtar den.

BVC

I tisdags var vi på BVC och Agnes fick sprutor (vaccination), vägde och mätte henne. Allting såg jättebra ut. Agnes väger nu 9,8 kg och är 75 cm lång.

Dagis

I veckan var vi och besökte Agnes dagis, eller förlåt, förskola heter det. Hon tyckte det var jätte kul. Det verkar vara en jättebra förskola. Kanonpersonal, bra lokaler och en härlig gård. Det är en Montesoriförskola. Jag har inte så bra koll på vad Montesori är men i stora drag har jag fårstått det som att det är mycket skapande och att man börjar med att prata om världen och rymden när barnen är små istället för om barnen själva som i vanlig förskola.

Bilder


Tänk vad tiden går fort. Agnes för ett år sedan.


Agnes med sin Barbapapa hon fick av morfar.


Agnes med sin traktor hon fick av farfar, faster, farbror och Grethel.


Klart man måste få äta tårta själv när man fyller år.


Så här glad och fin är man på sin första födelsedag.

Brobygge

Under veckan har jag och Agnes morfar Egon byggt vår ny bro. Nu är den äntligen sånär som på ett par skruvar. Vi har även hunnit börja bygga uteplatsen. Även den har vi kommit långt på. Alla reglar är på plats. Nu är det bara trallen kvar men eftersom uteplatsen ite är helt fyrkantig är det inte bara att sätta dit trallen. Det blir nog ett projekt som får göras efter semesterresan.

Nu ska jag och Agnes leka lite innan det är dags för lunch och sovstund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0