Pappaledig

Nu är jag hemma

Nu har jag äntligen påbörjat min pappaledighet. Idag är första dagen. Nu får jag bara hoppas att min kära hustru hittar ett jobb så vi har råd att jag är pappaledig. Annars får nog jag börja jobba igen och hon ta ut föräldrapenning för att vi ska ha råd. Men hoppas som sagt att det löser sig för jag ser verkligen fram emot att vara hemma. Även om jag inte ser fram emot att vara tvungen att kliva upp med Agnes på mornarna. För jag är ingen morgonmänniska. Det blir till att gå och lägga sig tidigt på kvällarna.

Agnes

Agnes är verkligen rörlig just nu. Hon rullar runt en massa så det gäller att vara med. Hon har inte riktigt lärt sig ordet Nej än. Så hon vill gärna dra i sladdarna till högtalarna och ta cd-skivorna i de lägre hyllorna. Så man får vara med och säga nej och lyfta bort henne så hon kanske lär sig att hon inte får röra det. Vet många som lyckats lära barnen så de slipper ta bort allt ur hyllorna närmast golvet.

Nu har jag en hungrig fröken som kräver uppmärksamhet så det hinns inget mer skrivande idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0