Nya året

En vecka

Nu har det gått en vecka på det nya året. Året kunde ju ha börjat bättre men kunde varit sämre också.

Började i helgen då jag var och dömde hockey. Först hade jag matcher i en cup på fredagen. Det var lugnt. Sedan var det U16 DM på lördagen i ett svinkallt Ånge. Det gick skitbra att döma men jag drog på mig feber och en förkylning. Så de senaste dagarna har jag legat helt däckad. Knapp orkat göra någonting.

Hotellet stängt

Nu har Hotell Hald i Beverly Hills stängt för ett tag framöver. Ska bli skönt med lite vardagslunk även om det varit roligt med allt besök. I söndags körde bror förbi på vägen hem. De stannade hos svärföräldrarna för mat och köksinredningssnack. Svärmor vill göra om köket och eftersom brorsan säljer köksluckor så skulle han ge dem lite förslag och idéer. På måndagskvällen kom farfar Bjarne, Oldemor Tove och gamelfaster Wiwi. Vi käkade middag hos svärföräldrarna innan de sov över hos oss.

Agnes

Agnes är lite småsnuvig och hostar lite men väldigt lite. Hon verkar må hur bra som helst. Hon har börjat vända sig till mage när hon sover. Problemet är att hon vaknar när hon gör det. Nu har hon börjat sitta stadigt också. Idag satte hon till och med ned ena handen och räddade sig när hon var på väg att tippa. Är först de senaste dagarna som hon kunnat sitt stadigt själv under längre stunder. Hon verkar trivas med det också.

Vi var och tittade på grind till trappen idag. Det börjar vara aktuellt eftersom hon rullar så mycket och vem vet. När som helst kanske hon börjar gå. En bekant hade en son som började gå redan vid 7½ mån ålder.

Nu väntar vi med spänning på Agnes lilla kusin som är beräknad till om ungefär tre veckor, nere i Sthlm. Lycka till Sara och Tomas. Hoppas allt går bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0