Hemmapappa

Hemma med Agnes

I veckan har jag haft stöd av Marie här hemma. Skönt att vara två men ska bli kul att vara själv med Agnes nästa vecka. För på måndag börjar Marie på nya jobbet. Blir häftigt att spendera dagarna med Agnes. Ska försöka hitta på saker och komma ut i friska luften i alla fall nästan varje dag. Till veckan är det ju SM-vecka i Sundsvall med curling, squash och lite annat på Gärdet. Får försöka ta sig ner och titta.

Babysång

I onsdags var vi på babysång i Bosvedjans kyrka. Marie följde med eftersom hon var ledig. Det var i stort sett samma grupp som hon gick med i höstas så hon ville säga lite hejdå. Det var ganska roligt och det märktes framför allt att Agnes tyckte det var kul. Så tur var sjöng ju alla så min röst hördes inte så mycket. Man sjunger ju til lAGnes och inte till de andra mammorna. För det var bara mammor där, jag var den enda pappan. Kanske kommer någon fler i vår, man kan ju hoppas.

Bilstol

Idag bytte vi bilstol till Agnes. Babystolen började bli för liten och så kommer Annika och Martin med barn på besök ikväll och det är deras stol så vi tänkte att det passade ju bra att lämna igen den. AGnes satt jättebra i den nya stolen. Hon sitter ju mer upprätt i den och då ser hon ju mer. Men jag tror vi måste köpa ett sparkskydd för sätet så hon inte skitar ner det så mycket.

BVC

Idag var vi på BVC. Allt var jättebra och AGnes låg precis på kurvorna nä det gällde allt. Hon var 69 cm lång och vägde 8,5 kg. Så allt var precis som det skulle. Sjuksköterskan trodde Agnes skulle bli lång. Enligt någon formel vi fick av min mamma skulle Agnes bli 174 cm. Det baserades på mamman och pappans längd. Det vore ju kul om hon blev lång.

U16 SM

Igår fick jag veta att jag blivit uttagen att döma 8-delsfinalgruppspelet i U16 SM. Det spelas här i Sundsvall 20-22 februari. Ska bli riktigt roligt och sköter man sig kanske man för döma kvartfinalgruppspelet så småningom.


Nu ska jag städa inför besöket ikväll. Nästa gång hoppas jag ha lite nya bilder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0