Härlig känsla

Underbart att vara pappa

I går kväll hade jag ett riktigt härligt "moment" när jag verkligen kände hur underbart det är att vara pappa. Agnes vaknade till vid 22-tiden, trots att hon hade nappen i munnen. Hon måste haft någon mardröm eller så. Och grät ganska ordentligt men så fort jag tog upp henne blev hon tyst. Vilken underbar känsla det var att betyda så mycket för någon. Att få komma i pappas famn och känna att hon var helt trygg. Det kändes så otroligt härligt.

Börjar komma in i det här med att vara hemmapappa. Är fortfarande lite slö på dagarna men har bara varit hemma en vecka. Ska bli bättre på att göra saker på dagarna. Agnes roar jag gärna och mycket men det blir inte så mycket hushållsarbete gjort. Nu har det gått bra eftersom Marie varit hemma dom senaste dagarna men på måndag börjar hon sit nya jobb. Hon har fått heltidsjobb på en nystartad förskola på Alnö. Det blir provanställning i 3 månader men sedan fast jobb.

Nu blir det middag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till Marie, va kul!

Vi har just börjat inskolning med Nora på Solrosens förskola (samma som Tove). Fattar inte att hon blivit så stor.

2009-01-21 @ 20:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0