2009

Gott nytt år!

Så har det blivit ett nytt år. Hoppas det nya året bli lika bra som det som var. Fast kan det bli det. 2008 gick allt vår väg. Jag fick nytt jobb här hemma i norrland, vi köpte ett jättefint hus och framför allt, vi blev föräldrar till världens underbaraste lilla tjej. 2009 hoppas jag går i samma spår. Att allt på jobbet går bra, att husrenoveringen flyter på och att Agnes får må bra och växa ordentligt.

Det nya året firade jag in i Hamnträdgården i Sundsvall med arbetskläderna på, då jag jobbade. Men det var ganska roligt att jobba en nyårsnatt. Jag hade aldrig gjort det förut. De flesta var glada och trevliga även om en del fått i sig lite för mycket av det goda. Det som var tråkigt att se vara alla ungdomar som var ute och söp. Känner föräldrar inget ansvar för sina barn idag. Tråkigt var det i alla fall. Som tur var verkade det som att vi slapp några allvarligare händelser under natten, ingen som jag vet om i alla fall.

Bilder

Jag har ju lovat bilder från julfirandet så här kommer några.



Agnes hos faster Gabriella.



Fotokungen Alexander med kameran i högsta hugg. Min lillebror är en riktig paparazzifotograf.



Agnes hos farbror Christoffer.

Julgran hade vi  Jultomten var snäll även med Marie. Tyvärr sov Agnes när tomten kom.


Jag fick ett stativ i julklapp av min kära hustru så jag var ju tvungen att prova det.
Här är en bild av pappas hus taget sent på kvällen när det var alldeles mörkt ute.

Agnes

Agnes verkar ha haft lite magsjuka idag. Hon har ätit lite dåligt i någon dag och idag prutade hon massor. Hon småbajsade även en del. När hon skulle äta kvällsmålet kräktes hon rejält. Trots detta har hon varit på relativt bra humör. Hoppas bara det går över till i morgon.

På nyårsafton var i hos en kompis och åt middag. Agnes fick då prova en gåstol. Hon verkade tycka det var ganska roligt men jag förstår att det kanske inte är det bästa för att lära henne gå. Hon behöver ju inte hålla balansen själv. Nä, det är nog ingenting för oss. Fast man ska aldrig säga aldrig.

Nästa gång hoppas jag kunna lägga ut någon bild på vår nymålade trapp. Är bara några skruvar som ska skruvas i och lite förbättringsmålning som ska göras sedan är den klar. Då är det bara att börja med nästa projekt, hallen nere.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0