Vinter

Sol och kallt

Idag och igår har vi haft strålande sol och kallt, drygt 10 minusgrader. Det har varit torr kyla så det har inte varit så svårt att klä sig så man slipper frysa. Igår var vi på en promenad till Bosvedjan centrum, jag skulle hämta ett paket. Det var faktiskt riktigt skönt att vara ute och gå i det vackra vädret. Jag var till och med tvungen att ha solglasögon.

När jag ändå var där gick jag in på Erikshjälpen i Bosvedjan Centrum och gjorde ett riktigt fynd. Vi köpte en soffa som vi tittade på i lördags när vi var där med Margaretha och Marina. Ett riktigt fynd för 135 kr, ja ni läste rätt. Vi betalade 135 kr för soffan.



Agnes kryper

Nu kryper Agnes på riktigt. Hon står på knä och händer och kryper fram. Hon blandar att krypa, rulla och ibland dra sig fram. Jag är rädd att det kommer vara en hiskelig fart här hemma framöver. Får nog börja göra saker som att gå på öppna förskolan någon dag i veckan så Agnes får leka av sig lite med andra barn.

Babysång

Idag var vi på babysång igen. Är faktiskt ganska roligt. Trevligt att få träffa vuxna för mig och Agnes verkar tycka det är hur roligt som helst. Inte att jag sjunger utan att titta på andra mammor och barn.


Agnes ute och kryper på Babysången medan föräldrarna fikar.

94 dagar kvar

Nu är det bara 94 dagar kvar till Göteborgsvarvet. Snacka om att man måste komma igång och löpträna. Tänkte träna i veckan men var för kallt. Är nog inte så bra att dra igång med träningen i 10-15 minusgrader. Hoppas det blir mildare så man kan ut och springa snart.

Nu ska jag iväg och möta Moffe (Svärfar Egon) i badminton. Sist fick jag stryk men då hade jag inte spelat på nästan 10 år. Till nästa gång, Primus Inter Pares

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0