Strulig Agnes

Strular med sömnen

Agnes verkar ha kommit på att man kan tvinga sig själv att hålla sig vaken. Hon vägrar nästan somna på dagarna. Idag har hon sovit kanske en halvtimme. Hon har varit trött och mer eller mindre grinig hela dagen. Hela morgonen var hon trött och smågrinig men vägrade somna. Till slut somnade hon vid 10-tiden men vaknade till efter en halvtimme och vägrade somna om. Under eftermiddagen har hon varit trött och grinig till och från. trots flera försök att få henne att somna vägrar hon.

Hon verkar i alla fall blivit av med förkylningen. Hon är fortfarande lite snuvig men hostar inget och har fått tillbaka sin aptit. Elelr rättare sagt nu åker maten ner lika snabbt som tidigare.

Står mot allt

Nu klättrar Agnes till stående mot allt hon kan få tag på. Soffan, bordet, vagnenstolar, ja allt. Hon har lärt sig sätta sig ner på rumpan äen om hon ibland ramlar och slår sig. När hon står upp strcker hon sig efter allt hon kan få tag på. Ibland glömmer hon att hålla i sig utan fipplar med någon sak med båda händerna. Då kan hon ramla och slå sig lite. Som tur är går det över ganska fort.

SM helgen

Helgen som gick dömde jag U16 SM-poolspel för Region Norr. De två bästa lagen från de fem nordligaste distrikten var med. Vi hade granskare/cocher på alla 6 matcher vi dömde. Det gick kanonbra och enligt flera av linjemännen så var jag en av de två bästa huvuddomarna av de fyra som var där. Kändes riktigt roligt att höra. Nu hoppas jag att jag får chansen att visa att jag klarar av att döma ettan.


Gamal bild från en match jag dömde i Skåne. Trelleborg-Krif i Div. 2.

Nu ska jag upp och umgås med besök. Till nästa gång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0