Måndag igen

Ny vecka

Så var det vardag igen efter ännu en helg med besök. Min mormor och moster var på besök från Umeå. Blev en lugn helg med god mat, slöande i soffan, spela spel och promenad på lördagen. Åt god mat på fredagen och såg sedan På Spåret. På lördagen var vi ute på en promenad mitt på dagen och på kvällen åt vi mera gott och såg på Melodifestivalen. Blev nästan förbannad när svenska folket röstade fram en dålig låt men en artist som inte kan sjunga till andra chansen. Bäst i lördags tyckte jag Alcazar och Nina Söderquist.

Snö, snö och åter snö

Hela helgen har det snöat här i Sundsvall. Vi har enligt tidningen fått 30 cm snö på tre dagar. Så vi har fått skotta massor i helgen. Tur att det var lätt snö. Har varit 10 grader kallt hela helgen så det var superlätt pudersö som kom. I morse var det dock lite tungt när man skulle skotta bort en plogvall på 4-5 dm.

Agnes kryper

Ja, mer eller mindre. Hon har börjat fatta att man ska använda benen även om hon inte riktigt gör det fullt ut. Hon har varit lite orolig i helgen men vi tror att hon har tänder på gång. Ser ut som att det är en tand på gång i överkäken.

Vo har börjat gå över till riktig mat både lunch och middag och till att sova bara en gång om dagen. Idag sov Agnes mellan  ett och tre ungefär. Hoppas det gör att hon sover lite längre på mornarna. Nu vaknar hon oftast 06.30. Det tycker jag är lite tidigt.

Födelsedagspresent

I födelsedagspresent fick jag Buzz. Jag fick Musicquiz och Sportsquiz. Grymt roligt spel. Synd bara att vi inte kunde spela det i fredags då två av dosorna var trasiga. Bytte dem på lördagen så nu funkar det. Musik var jag hyfsad på men Marie är ju också bra på det. Sport var det ingen som slog mig i.

Tills nästa gång vi ses. Nemo me impune lacessit.

Kommentarer
Postat av: Eva

Vad var det för typ av sportfrågor, jag kanske slår dig på fingrarna. =)

2009-02-09 @ 22:41:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0