Dags att skriva igen

Agnes är sjuk

I veckan har Agnes varit lite sjuk. Lite hosta, snuvig, feber och så. Det började i helgen när hon var i Stockholm och hälsade på sin nya lilla kusin Astrid. Hon fick feber och var väldigt mammig. Vi trodde först det berodde på hennes nya tänder som är på väg men det var nog början på sjukligheten. I måndags var hon helt slut och sov nästan hela dagen. I går var hon ganska pigg men snuvig och hostade en del. Hon har inte riktigt velat äta orentligt så vi tror att hon har ont i halsen.

I natt sov hon jättedåligt. Hon vaknade flera gånger och vid halv tre tiden vaknade hon och var vaken i nästan en och en halv timme innan hon somnade ordentlig. Hon hade jättesvårt att somna eftersom hon hostade så mycket. men när hon väl somnade ordentligt sov hon ända till halv åtta. Hon sov igen redan strax före tio ända till halv tolv.

Hon har varit piggare idag men fortfarande äter hon lite dåligt. Det verkar verkligen bero på halsont för släta saker som fruktpure gick bra att äta och vällingen äts med stor aptit. Hon sov igen en stund på eftermiddagen så ikväll vill hon inte sova. Vi försökte lägga henne strax efter åtta vilket är senare än vanligt. Hon var trött men när hon kom i sängen vill hon inte sova utan klättrar runt och har sig.

Nu är klockan snart tio och hon håller fortfarande på att krypa runt på golvet och verkar trött men inte så att hon gnuggar sig i ögonen och verkar vara redo att sova. Måste nog göra ett försök att få henne att somna för mamma har redan gått och lagt sig och pappa är trött.

Katterna

I går kväll trodde jag jag skulle dräpa Puzzel. Han var upp på hyllan ovanför TV och välte ner fotoramen som står ovanpå högtalaren. Vips så hade vi glas över golvet, det mesta hamnade bakom TV:n. Sedan är dom uppe på fönsterbrädorna och välter med jämna mellanrum ner saker som står där. Måste börja ha dom ute så de får springa av sig.

SM i helgen

I helgen gäller det. Ska döma U16 SM här i Sundsvall. Det är poolspel mellan de två bästa lagen från de fem nordligaste distrikten. Blir chochade av en domarobservatör varje match och förhoppningsvis dömer jag finalen på söndag. Det är mitt mål och jag vet att jag har bra chanser att göra så bra ifrån mig att jag når målet.

Ska försöka lägga upp lite bilder från Agnes och Marie besök i Sthlm i morgon. Beror på hur Agnes sover i natt och vilket humör hon är på i morgon.

Nu ska vi sova. Kram till alla som tycker de förtjänar en.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0