Vecka på skilda håll

I Skullersta

Marie och Agnes var en vecka hos mormor och morfar i Skullersta. Jag var hemma och jobbade som en tok. Efter 7 pass på rad åkte jag till sommarstugan och hann med en underbar dag på onsdagen med sol, god mat och vattenskidor.

När man knappt träffat Agnes på en vecka saknar man henne verkligen. Man saknar hennes skratt, hennes bus och nästan så man saknar hennes gråt. I alla fall känslan av att kunna trösta henne.

Bilder

Jag lovade ju lite bilder från tren till Umeå så här kommer de.


Kakfest i stugan. Min mamma och mormor hade bakat.


Olle, Agnes och Axel busar i Olle och Axels lekrum.

Bilder från veckan i Skullersta


Agnes leker hos gammelfarmor Aina.


Agnes gillade blåbär.


Blåbär är gott.


Agnes på väg ut i båten med mormor.

Besök av Haldar

I torsdags kom farfar Bjarne, faster Gabriella och Grethel på besök. På fredagen kom även farbror Christoffer. Gabriella och Grethel skulle gå på IKEA så passade dom på att slå två flugor i en smäll. Christoffer var på väg hem efter semester i Umeå.


Agnes och farbror Christoffer fikar.

 
Agnes  fick en tallrik ochbestik i present av farfar. Passar bra när man ska äta själv.

Agnes

Agnes har varit dålig några dagar. Hon har haft feber och sovit dåligt. Vi är ganska säkra på att det beror på att hon håller på få fler tänder. Hon har fått två kindtänder och nu är det på väg ytterliggare fyra. I övrigt går det stadigt framåt. Agnes har börjat äta själv. Hon är otroligt duktig och vänder inte besiken så hon tappar maten utan får in nästan all mat i munnen.

Nu är det bara drygt två veckor kvar till Agnes ska börja på förskolan. Hoppas tänderna kommit fram innan dess så hon inte är så trött och grinig när vi ska skola in henne.

Nu ska jag umgås med vårt besök. Blir nog spela spel och kanske en god drink nu när man är ledig en lördagkväll.

Kommentarer
Postat av: Eva

Visst är det skönt att vara ledig en lördag?

Min andra lediga lördag i år, har njutit! :)

2009-08-01 @ 22:54:09
URL: http://ele.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0