Vårkänslor

Spritter i benen

Nu börjar våren verkligen komma igång här i Sundsvall. Ett säkert vårtecken var att jag satte på sommardäck på bilen idag. Nästan all snö är borta. Bara snöhögar och snö på väldigt skuggiga platser är kvar. Det blommar till och med på många ställen. Idag hade vi strålande sol och säkert 8-10 grader men det kändes ännu varmare i solen.

Nu är grävaren bokad och matrialet till dräneringen/isoleringen beställt. Första veckan i maj kommer grävaren och Kristi himmelsfärdshelgen kommer Agnes farfar och morfar och hjälper till med jobbet.

Agnes morfar blir förresten pensionär i början på maj, han har lyckats få avtalspension. Grattis får man väl säga.

Agnes går för fullt

Agnes springer runt på stappliga små ben. Det går bättre och bättre att gå men hon har inte lärt sig att ställa sig själv än. Nu försöker vi träna på att gå med skor. Så hon kan gå ute, vädret börjar ju tillåta det.

Idag var det babysång igen efter uppehåll i två veckor. Agnes tyckte som vanligt inte det var så intressant med pappa som sjöng utan mer intressant med allting annat runt omkring.


Sitta under den regnbågsfärgade duken var i alla fall roligt.


Efter sången får man ju leka.

Tatuering

Idag var jag och tatuerade mig, äntligen. Jag hade ju sagt att jag skulle göra den här tatueringen sedan Agnes föddes. Nu blev det äntligen av. Jag gjorde den på Taurus i Sundsvall. Riktigt bra tatuerare, Jäkligt snabb och riktigt snygg blev den. Jag är supernöjd.


Den fick sitta på höger underarms insida, ganska högt upp mot armvecket. Ska ju få plats med en till så småning om =)

Kommentarer

Läste någonstans att riksdags politikernas bloggar inte var så populära, de hade så få kommentarer. Måste vara så med min blogg också då för jag får nästan aldrig några kommentarer. hoppas på fler efter detta. =)

Nu ska jag umgås lite med min fru, Kram på er

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Ja, nu haglar väl kommentarerna in.

Det är jättekul att läsa och se bilder på Agnes.

Vi hade riktigt roligt igår kväll med henne. Hennes skratt, helt underbart när tornet rasade som Egon byggde. Vi ser fram emot en härligt vår och sommar att få umgås med Agnes och hennes familj.

Kramar från mormor

2009-04-22 @ 21:14:48
Postat av: Pelle

Här i Åsäng är det 2 som kollar din blogg ofta!!!!

Egentligen en som kollar och läser och som bara läser!

hälsn. Momma och Pelle

2009-04-24 @ 20:19:10
Postat av: Pelle

Det blev lite fel, skall vara(Egentligen en som kollar och läser och en som bara läser)

2009-04-24 @ 20:22:53
Postat av: Elisabeth

Klart jag kollar och du Christian: Tatueringen blev ju ganska fin - även om du vet vad jag tycker om tatueringar.

Pussa Agnes från farmor

2009-04-24 @ 21:02:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0