Fjällresa

Funäsdalsfjällen

I helgen var vi i Funäsdalsfjällen och hälsade på Tomas, Sara och Astrid i Tomas föräldrars fjällstuga. Vi åkte upp på torsdagseftermiddagen och åkte hem idag söndag efter lunch. Det var en härlig helg med lite växlande väder men vi fick i alla fall en del sol.

På fredagen åkte vi till Ramundberget och åkte skidor. Jag hyrde ett par carvingskidor. Det var riktigt roligt att åka carvingskidor. Måste nog köpa mig ett par när Agnes blir lite äldre. Vi turades om att åka. Antingen åkte killarna eller tjejerna, de andra tog hand om barnen.

På lördagen gjorde vi en tur upp på fjället med skidor. Agnes fick åka i en bärmes på min rygg och Astrid i en pulka bakom Tomas. Vi åkte upp till en stuga uppe på fjället. Där fikade vi, bland annat våfflor med hjortronsylt och grädde. Sedan åkte vi tillbaka ner igen. På uppvägen hade vi lite halvdant väder. Molningt och lite blåsigt. På vägen ner sken solen från en nästan klarblå himmel och vinden var nästan helt borta. Underbart!

Idag söndag gjorde jag ett tvåtimamrs pass på Funäsberget med snowboarden. Roligt att få åka lite bräda. Var länge sedan sist. Måste åka mer så jag får tillbaka modet. Tycker fortfarande det är roligast att hoppa med brädan även om man inte är alls lika bra som ungdomarna eller ens som jag själv var när jag var yngre. Kanske hänger det ihop med modet, vad vet jag.

En härlig helg var det i alla fall. Får bli fler dagar i skidbacken nästa vinter. Vi har ju faktiskt ganska många skidbackar här i stan.

Agnes går

Nu går Agnes. Hon släpper taget och knatar runt hur mycket som helst. Det är lite stappligt men hon klarar mattkanter och små trösklar. Hon har inte lärt sig att resa sig utan stöd men det kommer väl det också. Nu blir det väl ännu värre att försöka hålla reda på henne här hemma. Ja ja, roligt är det i alla fall att se hur otroligt mycket hon utvecklas. Tänka att hon snart är ett helt år. Otroligt vad tiden går fort.

Bilder


Agnes kusin Astrid sitter i min famn.


Tomas med pulkan, Marie med Agnes och Sara på väg upp för fjället.


Astrid under fikarasten i fjällstugan.


Agnes i bärmesen och Tomas, Sara och Astrid i bakgrunden.


Jag och Agnes på väg ner för fjället.


Agnes åker pulka utanför stugan.


Kusinerna Agnes och Astrid i soffan.

Det var allt för denna gång. Det blir fler inlägg och bilder snart.

Kommentarer
Postat av: Carina i Nordingrå

Vilka fina bilder och vad härligt ni verkat ha haft på er fjällsemester. Duktigt av er att dra iväg upp på fjället med två småttningar. Ha det gott och hälsa resten av familjen.

/Carina med familj

2009-04-20 @ 20:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0