Slut på semestern

Åter på jobbet

I onsdags började jag jobba igen efter semester. Både och, jag älskar ju mitt jobb och tycker att det är enormt roligt att gå på jobbet. Fast det är ju jäkligt skönt att vara ledig också.

Även hockeyn har börjat lite smått. Två träningsmatcher har det hunnit bli och till helgen är det domarkurs.

Spjälsäng

Agnes har nu flyttat från vaggan till spjälsängen. Vaggan började bli lite för liten så vi fick ta upp spjälsängen. Hon trivs hur bra som helst i spjälsängen. Tack för lånet Annika och Martin.


Agnes har lärt sig att när mjukiskaninen läggs vi henne ska hon sova. Hon somnar jättebra till den.

Agnes är inne i lite av en ny kris. Hon har varit gnällig på kvällarna och det duger bara att vara i mamma eller pappas famn. Men det går väl över om några dagar, det har det ju gjort hittills.

Agnes har upptäckt mobilen som vi satt ovanför skötbordet. Vi fick en mobil i papper av Wiwi som Agnes fullkomligt älskar att ligga och titta på. Så nu måste vi köpa en mobil man kan sätta på spjälsängen och soffan så Agnes har något roligt att titta på. Hon har nämligen inte riktigt hittat figurerna i babygymmet än.

Rutiner

Vi har börjat få lite rutinerr här hemma. Hon äter med mer jämna mellanrum och sover lite mitt på dagen och lite på eftermiddagen. Skönt att få lite tid att göra annat än bara roa henne. Då hinner man städa, tvätta osv.

Ingen inflyttningsfest

Tyvärr var intresset för inflyttningsfesten väldigt svagt så det blir ingen. Istället är vi bortbjudna på en födelsedagsfest. Kommer kanske fler tillfällen för fester i vårt stora hus. Födelsedagar, sommarfester och surströmming. Ja, anledningarna är ju många. Återstår att se om intresset är större då.

Nu ska jag gå upp och umgås med min underbara familj. Tills nästa gång jag lyckas skriva på bloggen, Ha det gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0