Historisk dag

Dagen blev historisk

Idag fick USA sin första svarte president. Det är nu ett faktum. Kan kännas konstigt att man bryr sig om vad som händer i ett land på andra sidan jorden men faktum är att vad som händer "over there" har stora biverkningar på Sverige. Se bara på finanskrisen. Det beror på bolånekrisen i USA men har fått genomslag i hela världen.

Personligen tycker jag att det var bra att Obama vann. Han verkade ha de sundaste åsikterna av de två kandidaterna. Hoppas att det blir lite förbättringar i världsekonomin efter detta.

Hemmavid

Här hemam flyter allt på. Jag håller på att planera inför föräldraledigheten. Från och med 7 januari är det jag som är hemma på dagarna. Jag kommer fortsätta jobba 25%. Det kommer innebära 6 helgpass på 6 veckor. Förhoppningsvis blir det två helger, värsta fall tre helger jag jobbar på 6 veckor. Ska bli roligt att vara hemma med Agnes på dagarna och se henne utvecklas. Förhoppningsvid kommer jag kunna blogga lite mer om det vardagliga livet som hemmapappa.

Nu ska jag laga mat och sedan bär det av till jobbet. Nästa blogginlägg blir troligen efter helgen eftersom vi åker till Umeå över helgen. Farmor Elisabeth vill ju träffa Agnes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0