Valborg och 1 Maj

Hade pappa och halvsyskonen på besök över valborg och 1 maj. Mycket trevligt. Valborg spenderades hemma med en god middag och njuta av det trevliga sällskapet. Lillebror skrällde med att laga mat.


Vi var ute och gick en sväng på tidiga kvällen. Vi gick förbi en ungdomsfest på en gräsyta. Jag kände att jag var tvungen att ta mitt ansvar och ringa in till polisen och berätta att det var fest. Önskar att fler vuxna gjorde det.
image7

På torsdagen var vi på Birsta och shoppade på Birsta City. image8
Vi började på Expert för att kolla på en Plasma-tv som jag ville köpa. Sedan gick vi och åt lunch på IKEA. Dom har förvånansvärt bra mat där. Är tredje gången vi äter lunch där när vi varit ute på Birsta. Pappa och syskonen fick se Media Markt som dom blev imponerade av. Sedan spenderade vi eftermiddagen åt shopping i Birsta City. Brosan skulle ha en ny jacka och syrran är ju tjej, I´l say no more.

Väl hemma var det Tacos till middag och sedan födelsedagstårta eftersom min kära hustru fyllde år. Blev morotskaka och lite presenter. Kvällen avslutades med att jag och min fru vann varsin omgång i poker.

Idag gick vi på stan så även syrran fick sin jacka. Roligt för småstadsborna att få gå på affärer som inte finns i lilla Arvidsjaur. Jag och pappa han vara till Expert i Birsta också. Satan med folk det var på Birsta. Både norr och söder ifrån var det köer ut på avfarterna från E4:an bara för att få komma in till Birsta västra. Vi fick ta Sundsbruksavfarten och köra in till Birsta Östra från baksidan. Väl på Expert fick jag äntligen min platt-TV. De hade den jag velat ha på extrapris så det var bara att slå till. Tryggar att köpa den i en butik än på nätet.
image9

Så nu ska jag njut av min stora fina TV med superbild och se en gammal klassiker, Indiana Jones!

Trevlig kväll

Kommentarer
Postat av: Eva

Ringde du polisen för att de drack på allmän plats eller var de underåriga?

2008-05-03 @ 13:58:25
URL: http://ele.blogg.se
Postat av: Förstagångspappa

För att de var minderåriga.

2008-05-04 @ 16:37:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0