JAG HAR BLIVIT PAPPA

EN DOTTER!

Jag har blivit pappa till en liten tjej. Den 30 maj kl.00.58 föddes så vårt efterlängtade barn och det blev en liten tjej.

Det var en upplevelse jag inte kan likna vid någonting annat. Glädje, oro, hjälplöshet, ja alla känslor fanns där under tiden.

Förlossningen drog ut på tiden då det först dröjde innan värkarna kom efter att vattnet gått. När väl värkarna kom på natten mot torsdag så gick det framåt tills min underbara fru fick ryggmärgsbedövning. Då stannade värkarna upp och det var en liten vilde i magen så det dröjde innan de satte värkstimulerande dropp.

När väl värkarna kom igång igen gick det bra men hon ville inte komma ut ur mammas mage. Min fru kämpade på och krystade i en hel timme innan en läkare kom och använde sugklocka. Knappt det hjälpte men tillslut efter över ett dygns värkar och en och en halv timmes krystande kom så vår lilla dotter till värden.

Inponerad

Jag är djupt inponerad och full av beundran för min frus arbete under förlossningen. Hon kämpade på och utstod svåra smärtor utan att klaga allt för mycket. När hon väl klagade kämpade hon vidare och bet ihop. Jag är grymt stolt över henne.

Det var nog det värsta med hela pärsen. Att se henne ha så ont och inte kunn agöra något. Som tur var så bad hon om hjälp ibland och berömde mig för att jag masserade hennes rygg. Då kändes det som att man gjorde lite nytta i alla fall.

GLÄDJEN

Den går inte att beskriva med ord, glädjen jag kände när det låg ett skrikande barn på min frus mage. Vi hade blivit föräldrar och barnet verkade må jättebra. Kameran var snabbt framme för att ta kort bara sekunder efter att hon var född.

Det var svårt att hålla tillbaka glädjetårarna men jag försökte för att kunna berömma min underbara fru och njuta av synen av min dotter.

KVAR PÅ BB

Eftersom förlossningen drog ut på tiden och de använde sugklocka under ganska låg tid, 20 min, så ska vi bli kvar på BB över helgen för att de ville bevaka att vår dotter inte fått någon infektion. Ingenting tyder på det men för säkerhet skull. Jag klagar inte, bättre med en dag för mycket där en en dag för lite. Får vi tid på oss att lära känna vår lilla tjej.

BILDER

Jag har lovat att lägga upp bilder så här kommer några.

Här är vår lilla dotter en dryg timme gammal. Hon vägde 3460 g och var 49 cm lång.

image16

Här en bild från idag på morgonen, ca 09.30, dvs åtta och en halv timme gammal.

image17

Nu ska jag tillbaka till min hustru och min lilla dotter på BB. Jag var bara hemma för att hämta lite axtra saker eftersom vi blev kvar längre än vad vi trott. Passade på att lägga upp bilderna för att stilla alla nyfikna.

Fler inlägg efter helgen om mitt liv som PAPPA!

Kommentarer
Postat av: Veronica

grattis grattis till en underbart söt flicka. skönt att allt gick bra till slut. hon är så fin, sitter och skvätter lite framför datorn!

kram på er!

2008-05-30 @ 18:42:19
URL: http://veronicabergsten.blogg.se
Postat av: Maria

Grattis!!! Jag sitter också här och blir lite "blödig" Man minns ju sin egen förlossning som om den vore igår nu när man läser och blir påminnd. Jättesöt lite tös iallafall! Pussa och krama på mamman och bebisen från mej.

2008-05-30 @ 19:16:36
URL: http://mariadahlberg.blogspot.com
Postat av: Gammel-moster Eva

Grattis!!
Skönt att det gick bra, även om det drog ut på tiden!

Hälsa Marie!

2008-05-30 @ 20:10:24
URL: http://ele.blogg.se
Postat av: Annika & co

Vad fin hon är! Stort grattis önskar Annika, Birgitta, Kristina och Viktor

2008-05-30 @ 21:34:57
Postat av: Carina

Vilken söt liten tjej! Än en gång grattis!/Carina

2008-05-30 @ 22:12:11
Postat av: Stolt nybliven moster

STORT GRATTIS från en enormt stolt nybliven moster!!!! Jättesöt liten tjej ni fått :-)

Många pussar och kramar till er alla!

/Sara

2008-05-31 @ 08:53:26
Postat av: Maria och Erika

Ett stort grattis till er! Nu åker vi in till Stockholm och ser på alla tokar som ska springa Stockholm Marathon i denna värme!!

2008-05-31 @ 11:20:58
Postat av: Erika

Ett stort GRATTIS till dottern!! Jag blir också alldeles rörd här..haha. Förlossningen verkar inte helt olikt min faktiskt. Vilken hjälte hon är,din fru! =)
Grattis igen till en jättefin liten tjej.
Kram /Erika

2008-05-31 @ 11:59:02
URL: http://erikabergman.blogspot.com
Postat av: Ingela

Stooort stort grattis till er båda =) Hörde nyheten både från Christoffer o farmor Elisabeth. Sicken liten sötnos! Ja, Marie verkar ha fått kämpa, se till att hon får välbehövlig vila nu Christian =) Sköt om er hela familjen nu och ha det så gott. (en annan går här och väntar o väntar på sin tur....vilket är beräknat om en vecka men phuu...kan ju ta längre) Ha det gott! Kram Ingela

2008-06-01 @ 09:38:56
Postat av: Lena Berglund

Men huga....va' liten och söt!
Jag blir så lycklig när jag ser det här. Det är så stort!
Ett jätte, jätte stort grattis till eran lilla söta tjeja och till ert nya liv, både som föräldrar och som norrlandsbor.
Tänker ofta på er, med värme! Vilken tur att Berra avslöjade adressen hit, så jag kan få ta mig en titt emellanåt.
Och du....nyblivna mormor.....jag kan nog ana att du är sprickfärdig av både lycka och stolthet. Det måste kännas uuuuuuuunderbaaart. Men de' tro' ja'de'!!!

Många varma och kramfyllda hälsningar från mig
//Lena

2008-06-02 @ 10:43:31
Postat av: Charlotte

Trillade in här av en slump. Vilken fin lite dotter!

2008-06-02 @ 14:18:25
URL: http://charlottemarie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0