En vecka kvar

En vecka kvar till beräknat datum.

Nu är det bara 8 dagar kvar till beräknat datum för nedkomst. Nu börjar det kännas i magen att det snart är dax. Lite nervös får man ju erkänna att man är även om jag tycker vi är ganska väl förberedda.

Fast man kan ju aldrig veta hur man kommer hantera förlossningen. Kommer jag bli tokstressad om hon ringer medan man är på jobbet och säger att nu är det tid att åka in. Eller kommer jag ta det med ro?

Sedan ska man hantera själva förlossningen. Att se sin älskade hustru ha jätteont och inte kunna göra något blir en prövning. Förhoppningsvis klarar jag av att tackla det på ett bra sätt och bara vara ett stöd för henne.

Det ska bli en upplevelse utan dess like.

Att få se ett nytt liv komma till världen som dessutom är mitt och min hustrus kommer bli något ofattbart. Jag har ingen aning om hur jag komemr att reagera men förmodligen kommer det att komma några glädjetårar, blödig som man är.

Köket är klart!

Igår blev så renoveringen av köket äntligen i princip klart. Sista strängen av silikon är lagd och nu återstår bara lite träarbetepå skåpen och lite målning av skåp som blivit skadade. Sedan ska en list på ovansidan av kaklet men köket är klart att användas fullt ut så nu kan vi äntligen börja flytta in på riktigt.

Bilder kommer

Vi har ännu inte fått Internet i huset så jag kan inte lägga in bilder än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0