Sakta framsteg

Mindre gnälligt

Så har hon blivit drygt tre veckor gammal, vår lilla Agnes. Hon har blivit mindre gnällig på kvällarna men fortfarande så äter hon mest hela tiden på kvällarna. Vi hade hembesök av BVC i måndags. Enligtdistriktssköterskan var Agnes beteende helt normalt. De flesta barn hade en vakenperiod på kvälarna och då behöver de mycket uppmärksamhet. Sedan är modersmjölken inte lika mättande på kvällarna som på mornarna.

Försäkringskassan

Det är ingen lek att ha att göra med försäkringskassan. Jag skule kolla idag om jag skulle få mina pengar för de dagar jag tagit ledigt i amband med Agnes födsel. Blev inte klok på informationen på nätet varför jag skulle ringa. 27 minuters väntetid och plats 438 i kön. Fick full lön idag så väntar ett tag till innan jag börjar strula med försäkringskassan.

Kalle

Igår kom Kalle, killen vi var kontaktfamilj åt i Skåne, på besök. Han ska stanna till imorgon förmiddag. Idag tänkte vi åka ut till Bergafjärden. Marie har aldrig varit där, märkligt nog. Jag var där på midsommar i jobbet och det var väldigt fint. Så fanns det minigolfbana på campingen. Bra när vädret inte riktigt tillåter sol och bad.

Midsommarbild

Tänkte att jag skulle lägga ut en bild och visa hur fin Agnes var i sin midsommarklänning.



Agnes i pappas knä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0