Promenad

Första promenaden

Idag var vi ute och gick vår första långpromenad med vagnen. Agnes verkade gilla att ligga i vagnen för hon somnade nästan direkt och sov hela tiden. Var en ganska härlig känsla att var ute och gå med barnvagnen. Jag kände mig stolt där jag gick med MIN dotter. Skönt att se att vi var nästa dom enda som INTE har en töntig registreringskylt på barnvagnen. En sådan kommer aldrig att sättas på vår barnvagn.

Sköna nätter

Vi har haft tur och får sova ganska bra på nätterna. Agnes somnar mellan tio och tolv på kvällarna och sover sedan fram till halv fem, halv sex någon gång. Då vill hon ha mat. Senaste mornarna har hon dock haft en vakenperiod efter det på någon timme. Lite jobbigt att vara vaken mellan halv sex och åtta men man ska nog inte klaga. Dessutom är det min fru som får ta den värsta smällen eftersom Agnes ju vaknar av att hon är hungrig så jag kan ju inget göra. Vi får ändå sova fyra till sex timmar i sträck, var vakna någon timme och sedan sova igen.

Ledighet

Härligt att jag har lyckats vara ledig så länge på mina tio pappadagar. Det har varit skönt att kunna pyssla med huset och packa upp en del kartonger och kunnat umgås med min lilla underbara dotter. Det finns stora fördelar med att ha ett skiftjobb där man planerar mycket av sin tid själv. Ska göra ett nattpass på måndag och sedan jobba midsommarhelgen, två pass. Svårt att tacka nej till de extrapengar det ger att jobba på midsommar.

SVERIGE

Ikväll är det dax igen. Sverige tar sig an Spanien i fotbolls-EM. Ikväll ska jag vara hemma och se matchen med Marie och Agnes. Agnes ska givetvis ha sina Sverigekläder på sig. Bilder på pappa och dotter kommer senare =)

Jobbigt med stor gräsmatta

Det finns nackdelar med en bra sommar när man har en stor gräsmatta. Gräset växer som f*n. Får klippa gräset ofta vilket tar sin lilla tid eftersom baksidan är så stor. Fast det är väl smällar man får ta för att ha en härlig tomt att kunna leka med sina barn på när hon (dom, för det blir väl fler så småning om) blir lite större.

HEJA SVERIGE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0