Kissat på pappa

Första kissningen

Idag kissade Agnes på mig för första gången. Hon hade bajsat i blöjan och när jag skulle byta blöja så kissade hon. Då tyckte jag att det var läge för henne att få lufta lite. Så vi satte oss i soffan, utan blöja, med en handduk. Gick några minuter sedan kände jag att det blev blött och varmt på benet. Fast det hör väl till papparollen att bli kissad på. De flesta säger att man ska vara glad att man inte har en son som kissar en i ansiktet när de ligger på skötbordet och kissar. Det ligger nog något i det. Lite småbarnskiss på kläderna är ju inte speciellt farligt, speciellt inte när man är hemma och snabbt kan byta till andra kläder.

Besök

Det är väldigt många som vill komma och hälsa på vår lilla prinsessa. I söndags var Maries mormor, farmor och morbror på besök.
     
TV: Agnes hos gammelfarmor TH: Agnes hos gammelmormor

Så igår var Maries guddotter Wilda, 1,5 år,  med familj på besök.
             
TV: Agnes med Wilda och Wildas mamma Maria. M: Wilda. TH: Wilda leker med mig.

Shoppingtur

Idag var hela familjen på Birsta för att shoppa lite. Blec igentligen bara mamma som handlade lite nya kläder. Det var ganska spännande för Agnes att åka barnvagn i ny miljö. Det gick hur bra som helst ända tills blöjan blev full. Tur att det finns gott om toaletter med skötbord.

Härlig känsla

Det är en underbart härlig känsla att vara ute med barnvagnen, att gå här hemma med min lilla dotter i famnen, att sitta i soffan med henne liggandes bredvid jollrandes. Nu börjar jag förstå varför alla med barn säger att det är det bästa som finns att bli förälder. Att titta på när hon sover eller ligger och jollrar gör en alldeles varm inombords och man fylls av stolthet av att jag varit med och skapat detta lilla underverk.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Vad fina bilder, och vad avis jag blir da inte jag fatt vara med...

Vad Wilda ser stor ut bredvid Agnes.

Kram pa er!

2008-06-18 @ 04:08:18
URL: http://veronicabergsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0