Gnällperiod

Första gnällperioden

I veckan har Agnes haft sina första dagar då hon varit arg och ledsen. Vi vet inte riktigt varför men vi tror det är en kombination av ont i magen och hungrig. Trots att hon har ätit bara en halvtimme tidigare kan hon börja skrika och söka efter bröstet. När hon väl får amma så äter hon. Det är jobigt att höra henne skrika när det är svårt till omöjligt att trösta henne.  Som tur är sover hon bra på nätterna så då överlever man dagarna även om hon är lite skrikig.

Midsommar

Agnes har firat sin första midsommar. Vi åkte till mormor och morfars sommarstuga utanför Nora på Höga Kusten. Det gick jättebra att åka bil trots att det var en timmes bilfärd. Vi åkte dit på torsdagsförmiddagen och hem igen på fredag eftermiddag. Jag skulle jobba och började rredan klockan fem på eftermiddagen. Så Marie och Agnes var hemma och hade det mysigt på midsommaraftonskvällen.

Själv jobbade jag som sagt och trots vackert väder var det relativt lugnt. Mycket lugnare än jag hade trott. SKÖNT!

Tatuering

Marie satt och såg ett program om Victoria Beckham och när jag kom in i vardagsrummet pratade de om hennes tatueringar. De påminde mig om att jag ska tatuera mig i höst. Ända sedan jag gjorde min första och hittills enda tatuering har jag tänkt tatuera in mina barns namn och födelsedatum någonstans. Frågan är bara var jag ska ha dom. Min nuvarande tatuering har jag på sidan av axeln på vänsterarmen. Ska jag sätta Agnes namn på motsvarande ställe på höger arm, på baksidan av axeln, längre ner på armen eller någon annanstans.  Tål att funderas på.

Jobb

Nu ska jag sova inför ännu ett nattpass. Känns både och att vara tillbaka på jobbet. Jag älskar ju mitt jobb så det är roligt att jobba och träffa arbetskamraterna. Samtidigt har det ju varit sjukt skönt att vara hemma och varit ledig så man fått umgås med Marie och Agnes hela dagarna. Tur jag är ledig ofta och det inte är så länge kvar till semestern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0