Fortfarande kvar på BB

Ligger kvar

Tre dygn efter att vår lilla dotter kom till världen är vi fortfarande kvar på BB. Först fick vi stanna eftersom det hade gått så länge mellan att vattnet gick och att hon kom till världen. Det finns det risk för infektioner och därför ville dom att vi skulle vara kvar.

Igår tyckte barnmorskorna att hon såg lite gul ut och mätte därför hennes bilirubinhalt. Den var lite för hög därför får vi stanna kvar så våran lilla tjej kan ligga i ljusterapi och bli av med "gulsoten".

Förhoppningsvis får vi åka hem i morgon tisdag.

Besök

Vi har haft våra första besök. Igår kom först en kusin till min fru med familj och hälsade på. De var på väg från Stockholm och norrut. Då de passerade Sundsvall ville de komma in och titta på vårt lilla underverk.

Man fick inte ha besök inne på avdelningen men vi kunde gå utanför avdelningens dörrar och prata där en stund och de fick se vårt lilla troll.

Några timmar senar kom nyblivna mormor och morfar på besök. Samma sak  där, vi fick sitta utanför avdelningens dörrar men det gjorde inte någonting. Dom fick ju se sitt första barnbarn.

Hon fick presenter av mormor och morfar. En nalle av morfar och en klänning med sockar och strumpor av mormor.

Jag undrar hur mycket mormor och morfar kommer skämma bort sitt barnbarn. Lite för mycket ibland tror jag men förhoppningsvis håller dom sig lite i skinnet när hon blir äldre så vi inte får en tjej som går till mormor och morfar så fort mamma och pappa inte vill köpa en sak till henne.

Vi hade fått ett paket från nyblivna farmor i postlådan. Spännande att se vad det är. Jag tror jag har en aning. Min mamma är väldigt glad att äntligen få köpa klänningar till någon, hon har ju bara två söner. Nu äntligen har hon fått en liten tjej att köpa kläder till. Farmor kommer säkert också skämma bort sitt barnbarn vid tillfälle men eftersom hon bor 25 mil bort blir det kanske inte lika ofta men vem vet?

Fast som min mormor sa -Det är en mormors rätt att skämma bort sina barnbarn.

Namn


Vi har inte besämt oss riktigt för vad vår lilla dotter ska heta än. Vi hade några förslag innan och ett av dom lutar det åt nu men vi måste få komma hem och känna efter om det är rätt. Det namn vi ger vår lilla dotter ska hon leva med resten av sitt liv. Som förälder vill man ju då att det ska bli ett bra namn.

Städa

Nu ska jag städa innan jag åker tillbaka till min fru och dotter på BB. Skönt att bo så nära BB så man kan fara hem någon timme och pyssla så inte allt slår en i ansiktet när man kommer hem med det lilla underverket. För det är väl bara att inse, nu är min fru ska amma med jämna mellanrum dygnet runt lär väl jag få stå för städningen och en stor del av matlagningen. Men vad gör man inte som nybliven pappa.

Kommentarer
Postat av: Lena o Pelle

Gud så söt hon är! :)
Hoppas allt är bra med er! Kramisar Lena

2008-06-02 @ 15:45:42
Postat av: Elisabeth

Det är ju inte bara en mormors rätt att skämma bort sitt barnbarn, även en farmors rätt. Längtar så till helgen då jag får komma och hålla i underverket.
Farmor

2008-06-03 @ 08:06:25
Postat av: Annika

Jobbigt med gulsot. Båda våra hade det och det är inte kul att ha dom liggandes i sollampan, som tur är går det över fort! Kristina tycker det är jättekul nu att titta på bilder när hon ligger och solar med skyddsglasögon som pyttebebis.

Det ryktas att flickkläder i strl 56 håller på att ta slut i Sundsvall så alla får skynda sig att köpa present till lilltjejen! Expediterna säger att det går omkring en kvinna i 50-årsåldern med ett leende på läpparna och köper upp allt rosa. När hon betalar kan hon inte hålla sig utan säger "jag har fått mitt första barnbarn, en liten tjej".

Undra vem det är?

Hoppas man får en chans att träffa er snart och kika på nykomlingen!
Kram från Annika

2008-06-03 @ 14:27:30
Postat av: Lena Berglund

Jag tror jag vet vem det är som går omkring med det där leendet.
Jag kan liksom se det framför mig :-D

2008-06-03 @ 15:11:08
Postat av: Nyblivna pappan

Jag tror att samma sak händer i Umeå. Vi har redan fått ett paket som bevisar det.

2008-06-03 @ 22:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0