Agnes är äntligen hemma

Fira nationaldagen



Vi fick en underbar nationaldag genom att vi äntligen fick komma hem. I natt stängde de av ljusterapilampan och i morse mätte de hennes bilirubinhalt igen. Nu var den nere på 180 och den skulle vara under 250 för att vi skulle få åka hem. Så efter en kort undersökning av barndoktorn fick vi åka hem i morse vid 9-tiden.

Overkligt

Just nu ligger det en liten bebis och sover i en vagga i vårt sovrum, det är jättekonstigt. Ännu konstigare är att det är vår lilla dotter som ligger där. Nu är vi en familj på tre här hemma. Konstigt men helt UNDERBART!



Farmor på besök

Om några timmar kommer farmor och gammelmormor för att få träffa vårt lilla underverk. Får kanske ta på henne den rosa dräkten hon fick av farmor. Farmor och gammelmormor stannar tills i morgon. Då kommer farfar, faster, farbror och farfars nya fru på besök. De ville ju också se vår lilla princessa.

Många har frågat om det inte känns jobbigt att det kommer så mycket folk i helgen eftersom vi kom hem först idag. Jag tycker bara det känns kul att de vill komma och hälsa på. Vi har ju en hel nedervåning vi kan hänvisa dom till om vi vill ha lite lugn och ro. Eller så får de gå ut på vår stora gräsmatta. De är ju väl införstådda i att de får hjälpa till att laga mat och dylikt men det tror jag de bara tycker är roligt.

Världens snällaste

Vår lilla Agnes verkar vara en jättesnäll bebis. Hon sover hela nätterna med bara korta avbrott för att amma lite. Amningen fungerar jättebra och hon äter massor. När de vägde henne idag vägde hon 3455 g, dvs bara 5 g under födselvikten.

Hon har ju redan fått vänja sig med att sova själv så jag tror inte det kommer vara några problem att få henne att sova själv i vaggan.

Hon hade inget emot att åka bil. Som många barn somnade hon nästan direkt. Det sägs ju att bilens rörelser och brummande får barnen att somna.


Agnes i bilbarnstolen med morfars nalle.

Vi har fått låna en jättebra bilbarnstol av min frus kusin. Man spänner fast en slags bottenplatta i bilen och sedan sitter den där jämt. Själva barnstolen klickar man bara i. Väldigt smidigt att ha i sin egna bil som man använder nästan jämt. Slipper man hålla på att strula med bältet varje gång. Sedan kan man ha den i en annan bil som vanligt utan bottenplattan också. Men vi har en "vanlig" bilbarnstol också som släkten får använda om hon ska åka i deras bil.

Lunch

Nu ska jag äta lite lunch innan jag pysslar vidare inför farmors besök. Ska bl.a. sätta ihop våran nya grill. Blir grillat ikväll.
Så ska jag förstås mysa med min lilla dotter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0