Tiden går fort

Tiden rusar fram

Det har gått en dryg vecka sedan jag bloggade sist. Anledningen är att jag har haft fullt upp. Besök, jobb, dop m.m. Jag tänkte jag skulle berätta om det nu.

Gatufesten

I förra veckan var det Gatufesten här i Sundsvall. En trevlig tillställning med massor av folk på stan, artister i mängder och mat- och öltält. Blev en massa jobbande under festivalen. onsdag och torsdag jobbade jag som vanligt och då utanför Gatufestområdet. Fredag och lördag jobbade jag med kommenderingen. Fredagen med transport och lördagen inne på området och framför allt runt stora scenen. Roliga dagar men mycket att göra. Blev trött på lördagen av att gå runt i så många timmar.

Dop

I lördags var vi på dop. Maries tremännings lilla dotter Nora döptes i Nora kyrka. Det var kul att få gå på ett dop och se hur det går till. Jag har visserligen varit på dop förr men det var länge sedan. Bra att få tips inför vårt dop i augusti.

Bröllopsdag

I går firade vi vår ettåriga bröllopsdag. Blev bara mys hemma med en god middag.

Sparris, rostade pinjenötter med stekt rostbröd toppad med parmesan till förrätt.


Ryggbiff, rostade rotfrukter med bearneissås till huvudrätt, till detta serverades ett utsökt tunisiskt vin inköpt under bröllopsresan dit förra sommaren.

På vår bröllopsfest fick Björn i uppdrag att förgylla vår första bröllopsdag. Tyvärr kunde han inte komma själv och helgerna före och efter gick inte heller. Så därför skickade han ett blomsterbud. Han gick verkligen in för sitt uppdrag och skickade en underbar blomma och en chokladask.



Tack Björn, du utförde ditt uppdrag med bravur.


Agnes växer

Min lilla dotter har verkligen börjat växa. Nu ser till och med vi att hon blivit större. Jag tycker verkligen dett smällt till den senaste två veckorna. Kläder börjar bli för små, babyblöjorna börjar bli små och det syns på hennes kropp på vissa ställen att hon växt till sig.

Det är en underbar känsla att få se sin dotter växa och utvecklas. Även om det inte går så fort är det hela tiden små framsteg. Att höra hur hennes ljud börjar bli mer och mer lika joller. Att se henne kunna röra sig mer och mer när hon ligger själv.

Att man sedan har världes snällaste dotter gör ju inte saken sämre. Hon sover fortfarande jättebra på nätterna. Hon kan ha skrikperioder på kvällarna men det verkar bero på lite magknip. Man får hålla henne över axeln eller på mage på underarmen så hon får tryck mot magen och sedan sjunga eller spela musik för henne. I helgen hade hon varit jätteskrikig. Hon hade inte bajsat på flera dagar men igår bajsade hon en jätteladdning och igår kväll var hon inte alls så skrikig. Konstigt vad som kan göra en förälder glad, en rejäl bajsning.

Sommar

Det är ju sommar och vackert väder ute. Därför kanske det inte blir så mycke inlägg på bloggen. Ska försöka ta mig tid att skriva och lägga upp bilder men njutandet av det fina vädret får gå före.

Här kommer en bild från igår för att trösta er som längtar eftervår underbara lilla Agnes.



Vår lilla Agnes i pjamas.

Sovmorgon

Jag har lovat min hustru sovmorgon i morgon så det är dax att gå och lägga sig. Hur ska man annars orka upp före åtta en ledig dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0