Farbror på besök

Farbror Christoffer på besök

Så har farbror Christoffer äntligen fått träffa Agnes. Han och hans fästmö, dom är faktiskt förlovade, kom sent i lördags kväll. De var här till måndag morgon. Jag jobbade på lördagkvällen men var ledig på söndagen. Brorsan var ut på krogen med en kompis som bor i Sundsvall. Han kom till jobbet och åkte med mig hem när jag slutade 03.

I söndags gick vi på stan. Brorsan är en riktig shoppoholic. Värst var att Frida var det också. Tur att dom har vett nog att ha koll på ekonomin och veta vad de har råd till och inte. Ja ja, jag shoppade också. Det blev en tröja, men bara för att den var på rea.



Farbror Christoffer med Agnes.

Stugan

Tisdag och onsdag var vi i svärföräldrarnas stuga. Jag sov visserligen bort halva tisdagen men jag hade faktiskt jobbat natt. På tisdagkväll kom Agnes kusin, Maries farbror och farmor på besök.

På onsdagen åkte svärföräldrarna ut på en båttur med stuggrannarna. Vi spenderade hela dagen i det underbara vädret. Solen sken från en mer eller mindre klarblå himmel hela dagen. Det blev även ett dopp i havet. Det var faktiskt hela 22 grader varmt. Det var mitt första bad i år och Maries andra.




Svärföräldrarna på väg ut på båttur.



Hustrun tar sig ett dopp i havet.

Agnes fortsätter vara snäll

Att det skulle vara så här lätt att ha småbarn trodde jag inte. Hon är hur snäll som helst. Självklart skriker hon ibland, om hon är hungrig, har bajsat eller har ont i magen. Skriken kommer dock sällan och ofta är dom kortvariga. Det skönaste av allt, skriken kommer på tider då vi är vakna. Nätterna är en fröjd. Hon sover 5-6 timmar, äter lite, sover nogon timme till. Jag får sova hela nätterna, hustrun får, av naturliga skäl, vakna och mata henne på morgonen men kan somna om igen efter ammningen.

Det gäller att njuta av tiden när hon är snäll. Har hört av många arbetskamrater att när tänderna ska fram blir det skrikigt och gnälligt. Det är väl ett tag kvar till dess men som sagt, gäller att njuta under tiden.

Dopplaner

Dopet planeras för fullt. blir en enkel historia med bara närmaste släkten. Mostrar, fastrar, farbröder, fastrar och lite kusiner. Fast det blev rätt många till slut så vi blir väl dryga 40. Dop i samma kyrka som vi gifte oss i med samma präst. Det blir lite roligt. Dopklänningen är samma som jag, min bror och även min mamma döptes i. Sedan lite efterfest i svärföräldrarnas stuga.

Ser fram emot att få träffa all släkt. Även om jag hinner träffa nästan alla innan dopet, under semestern.

Njut av solen i dessa sommartider. Snart har jag semester!!!

Kommentarer
Postat av: Gammel-moster Eva

Hoppas att jag hinner träffa Agnes innan dopet.

Blir det inte så har jag mitt roliga kvar :)

2008-07-18 @ 21:35:00
URL: http://ele.blogg.se/
Postat av: Gammel-moster Eva

Jag jobbar, så jag kan tyvärr inte komma på fredag.

Hade det varit på lördag, så hade jag kunnat komma.

2008-07-19 @ 17:42:53
URL: http://ele.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0