Vaccination

Agnes fick vaccination

Idag var vi till BVC och Agnes fick sin första vaccination. Idag fick hon två sprutor och fick första vändan av vaccination mot difteri, stelkramp, kikhosta, polio, hämofilus influenzae och pneumokocker. Det gick ganska bra även om Agnes skrek när hon fick sprutorna. Som tur var gick det över ganska fort med lite tröst från mamma och pappa. Hon skulle få två sprutor då Pneumokockvaccinet inte fanns i den första sprutan. Landstinget här har ganska nyligen beslutat att det ska ingå i det kostnadsfria vaccinationsprogrammet. Tyvärr yckte distriktssköterskan att man skulel trösta Agnes mellan de två sprutorna. Jag tror det hade varit bättre att ge henne båda på en gång och sedan tröstat henne. Nu fick hon ju ont igen av en spruta precis efter att man tröstat henne för den första sprutan.

Agnes rum

Nu har Agnes fått ett eget rum. Vi hade en teleteckniker här idag och flyttade förstajacket så nu har vi datorn på nedervåningen i vårt nya kontor. Agnes rum är inte klart men hon bor ju fortfarande hos oss i vårt sovrum. Vi har börjat titta på tapeter och vet ungefär hur vi ska tapetsera hennes rum. Hon måste få lite mer möbler också men som tur är finns IKEA och det är inte så länge kvar till jul =)

Fynd

Idag gjorde jag ett riktigt klipp. Siba hade någon form av nyinvigning av sin butik i Birsta idag. Dom sålde massa saker till riktigt bra priser. Vi hade länge surrat om att köpa ett Playstation 2 för att kunna spela Singstar och Buzz men tyckt att det var lite för dyrt med 1000 kr öfr ett PS2. Nu sålde Siba konsollen för 499 kr. Jag var tvungen att gå upp kvart över sju på en semesterdag (näst sista) för att vara i butiken till klockan 08.00. Dom hade bara ett begränsat antal och det var kö utanför butiken när jag kom dit någon minut före åtta. Jag fick mitt PS2 så nu ska vi investera i ett Singstar så vi kan rocka loss på inflyttningsfesten.

Generation Kill

Har sett en ny serie som jag blivit förälskad i. En miniserie från USA som handlar om en grupp ur US Marine Corps när operation Iraqi Freedom inleddes och amerikanska trupper gick in i Irak. Alexander Skarsgård har en av huvudrollerna och gör den mycket bra. En härlig serie i dokumentärstil om en amrikansk soldats liv under invationen.  Inte speciellt mycket dödande utan mer en inblick i soldaternas tankar och de problem de ställs inför under invationen. Jag rekomenderar alla som gillar krigsfilmer att se denna serie.

Tills nästa gång; Sov gott och dröm sött.

Kommentarer
Postat av: Eva

På vilken kanal går Generation Kill?

2008-08-25 @ 23:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0