Första skrattet

Agnes skrattade

Idag skrattade Agnes högt för första gången. Hon låg i soffan och när jag gjorde ett plötsligt ljud och sedan tittade på henne började hon skratta. Hon har flinat i någon vecka men det var första gången det kom ett skrattljud också. Vilket underbart ljud det var.

The Bucket List

Här om kvällen såg vi The Bucket List med Jack Nicholson och Morgan Freeman. En skaplig film som var klart sevärd. En av punkterna var att kyssa den vackrast flickan i världen. Om ni sett filmen vet ni när det hände. Jag tyckte det var ganska fint och det ligger en sanning i det. Min dotter är den vakraste flickan i världen, med tuff konkurens av min fru.

Renovering

Här hemma renoveras det för fullt. I helgen har vi målat om hallen. Planerna för fler projekt smids. Hallen nere ska målas om, trappen ska målas vit och Agnes rum ska tapetseras om. Då måste vi flytta kontoret dit ner vilket kräver ommöblering och flytt av förstajacket så vi kan ha internet på nedervåningen. Som sagt, planerna är många men som tur är har vi inte bråttom.



Måla hallen gick jättebra men att tejpa mot taket ovanför trappen var lite klurigare. Med lite kreativitet och långa armar gick det också.

OS

Det går inte så bra för Sverige i OS. Kallur föll på häcken, Holm räckte inte riktigt till och seglaren koncentrerade sig mer på motståndaren än sig själv. Några hopp finns fortfarande, en seglare, kanot, taekwondo, ridning och mountenbike. Någon svensk måste väl ändå lyckas. Sedan ska vi komma ihåg att Sverige är ett litet land med få invånare. Att vi ska lyckas få fram en av de tre bästa i världen i någon sport är ganska svårt. Vi har ändå lyckats ta fyra medaljer (Jag räknar Aras brons). Då blev vi dessutom bestulna på ett silver, troligen till och med guld när Ara blev bortdömd i brottningen.

Gjorde han rätt eller fel. Jag tycker han gjorde rätt som LA bort bronset. Ett bra sätt att uppmärksamma världen på korruptionen inom brottningen. Hoppas verkligen att han satsar fyra år till och får vinna sitt OS-guld. Det är han värd. Jag tyckte för övrigt att Ara skulle få burit den Svenska fanan vid invigningen, inte en idrottare som inte ens tävlar i dessa spel. Det hade varit ett bra sätt att visa att Sverige är ett mångkulturellt land som ser invandrare som riktiga svenskar.

Sov gott och heja på svenskarna i OS.

Kommentarer
Postat av: Eva

Har vi blivit bestulna på ett silver?

Det har jag tydligen missat...

2008-08-19 @ 22:25:00
Postat av: Förstagångspappa

Jag menade att om Ara inte blivit bortdömd i semin hade vi fått minst ett silver, troligen duld om han fått brottas finalen. Hans brons hade alltså blivit ett silver eller guld istället.

2008-08-20 @ 11:17:24
Postat av: Eva

När jag läste igen, så förstod jag ju. :)

25-öringen faller inte ner på en gång varenda gång. =)

2008-08-20 @ 23:07:02
Postat av: gabban

smidig bild brorsan ;)

2008-08-25 @ 22:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0