Jag ska bli pappa

Jag ska bli pappa! Satt och pratade om det här om dagen på jobbet och jag insåg att jag har nog inte fattat att jag inom en månad kan stå på BB och se min fru föda vårt barn.

Är jag redo? Ena stunden tror jag det för att i nästa inse att jag inte har en aning om vad jag har att vänta. Jag tror att det komer lösa sig men jag kommer nog inte fatta det förrän vår lilla bebis kommer ut. Det är som jag sagt hela tiden. Polletten ramlade ner en bit på vägen när vi var på ultraljud och såg att det faktiskt fanns något levande i hennes mage. Polletten har fortsatt trilla ner allt eftersom hennes mage växt och man känt sparkarna men polletten kommer inte trilla ner hela vägen förrän vår lilla bebis kommer till världen.

Hur kommer det påverka mitt liv? Jag har mer och mer kommit till insikt om hur stor förändrig av mitt och vårt liv det här kommer att bli. Det kommer att vara någon annan som står högst upp på prioriteringslistan. Förhoppningsvis blir vi någorlunda bra på att fortsätta leva vårt liv och inte bli inlåsta hemma bara för att vi får barn. Man har sett alldeles för många exempel på föräldrar som blir helt isolerade pga barnen. Självklart kommer barn påverka våra möjligheter att göra vissa saker men för att bli en bra förälder måste man trivas med livet och det gör man bar om man umgås med sina vänner, utövar sina fritidsaktiviteter och har ett roligt liv.

Jag ska bli pappa! Helt galet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0