Husköp?

Då är det mer eller mindre klart att vi ska köpa ett hus. Fattas bara att komma överrens med säljarna om priset. Konstigt nog är vi i princip de enda som är intresserade av huset. Vi hade kommit överrens om ett pris men så visade besiktningen på ett antal brister så nu vill vi ha ner priset lite. Får se vad säljarna säger? Mäklaren var ledig idag så vi får ringa honom på måndag och lägga bud. Blir det affär blir det troligtvis inflyttning under andra halvan av maj. Vi vill flytta innan lillen kommer och säljarna har redan sitt nya boende klart.

Shit, snart är man kanske husägare. Snacka om vuxenpoäng. Nu är det bara att inse att man blivit vuxen. Gift, snart barn, kombi och snart hus. Fattas bara vovve och husvagn. Som tur är vill varken frugan eller jag ha varken husvagn eller vovve. Någon katt lär det dock bli när vi flyttar till hus. Vi har haft 4 katter tidigare men tre har blivit överkörda och en sprang bort så nu har vi ingen.

Såg Lyxfällan igår om paret som hade "spontanköpt" ett hus. Man känner sig lika duktig varje gång man sett det programmet. Även om jag tycker det känns sjukt nervöst att köpa ett stort hus så har vi räknat, räknat och återigen räknat på att vi har råd. Då har vi räknat på att en av oss kommer leva på föräldrapenning det närmsta 1-1½ åren. Så efter det kan vi kanske börja renovera och kosta på huset lite fram till det är dax för nästa barn.

En sak vill jag investera i, om man nu får kalla det investering, snabbt om vi köper huset. Frågan är bara om jag lyckas övertala frugan om det. Med hus måste man ju ta in TV-sädningarna via Boxer eller parabol. Det sitter redan en parabol på huset så får ju utnyttja den. Då vill jag investera i en plasma-tv och en HD-box så vi kan se fotbolls-EM och OS i HD-kvalitet. Kostar typ 500 kr i månaden men det kan det vara värt tycker jag. Vi ser båda mycket på TV.  Operation övertalning får börja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0