Första raderna

Så har även jag skapat en blogg. Varför har jag då gjort det? Det undrar igentligen jag också. Jag kan inte påstå att jag läser speciellt mycket bloggar. De enda bloggar jag läser är bekanta som bloggar om deras liv. Då dessa inte är de jag träffar dagligen är det kul att se och läsa om vad som händer i deras liv.

Själv hoppas jag kunna förmedla samma sak till mina vänner, bekanta och släkten. Till er som inte faller in i den kattegorin hoppas jag kunna dela med mig am mina erfarenheter som förstagångspappa.

Så till en presentation av mig. Christian, 27 år och nyligen flyttat till Sundsvall efter att ha bott nästan tre år i Skåne, utanför Lund. Gifte mig i sommras med min underbara Marie. Under hösten blev det klart att vi två ska bli tre och i början av juni är det meningen att vårt första barn ska komma till världen.
image1

Hur förbereder man sig på att man ska bli pappa? Kan man förbereda sig för den största händelsen i sitt liv? Jag tror inte det. Inte fullt ut i alla fall. Det som känns tryggt är att vi har ett stabilt förhållande att ge vårt blivande barn. Sedan får man lita på att ma ngör ett bra jobb som förälder.

Nu vet jag inte vad mer jag ska skriva denna första gång. Blir kanske nya rader i morgon. Då kanske våra husköparplaner har kommit längre. I kväll ska vi titta på och göra tilläggsbesiktning av huset vi tänkt köpa.

Välkommen till min blogg som ska handla om mitt liv som blivande och så småning om förstagångspappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0